Hop til indhold
  • 0

IHC styring af gulvvarme... :S


MekTrik
 Share

Spørgsmål

Nu har jeg siddet og læst lidt om at man kan styre gulvvarmen med IHCmen kan sku ik rigtigt blive klog på hvordanskal man købe de føgler på www.zigza.dkog tilslutte den til IHC® Input 24/3 modul eller IHC® Input 24/24men hvordan dan finder den ud af hvis man sætter den til feks 21graderfor det er da bare det input man bruger til tryk....???????????

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg bruger selv LK´s egne temperatursensorer til varmestyringen. De tilsluttes et 24/3 inputmodul (1 indgang pr. sensor). Færdige varmestyringsblokke ligger i Visual, og det virker på den måde, at sensorerne sender on/off pulser til inputmodulet, som så omregnes til grader.Det er disse : http://www1.lk.dk/servlet/GenereringMainContext?LKnummer=507D5531

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Nu har jeg siddet og læst lidt om at man kan styre gulvvarmen med IHCmen kan sku ik rigtigt blive klog på hvordanskal man købe de føgler på www.zigza.dkog tilslutte den til IHC® Input 24/3 modul eller IHC® Input 24/24men hvordan dan finder den ud af hvis man sætter den til feks 21graderfor det er da bare det input man bruger til tryk....???????????
Jeg har selv flere følere fra Klaus "zigza" og du virker alle upåklageligt.De koster ca. det halve af LK´s, men man skal selvfølgelig selv være lidt fiks og bygge dem ind i et blænddæksel.Du kan spare ca. halvdelen ved at "gøre det selv".Skriv en mail til Klaus.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Selve sensoren giver en variabel spænding ud alt efter temperaturen. Eksempelvis 1v ved 0 grader og 5v ved 75 grader. Disse spændinger bliver så i modulet/enheden omsat til nogle impulser som sendes til indgangen på en inputmodul. I Visual konfigureres indgangen som en temperatur føler og funktionsblokken oversætter automatisk de modtagne pulser til en temperatur værdi.Prøv at lægge nogel 5.x varme FB ind i et projekt, markere FB´n (med rødt) og tryk F1. Så får du en meget god beskrivelse af LK varme styring koncept.Hvis du både har gulv og rum føler er FB 5.2.x noget af det mest gennemtænkte gulvvarmestyring jeg har set. Med mulighed for komfortstyring og meget meget mere.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok