Hop til indhold
  • 0

Der er kun 110v i et af vores rum


janpolsen
 Share

Spørgsmål

Af en eller anden grund er det ene af vores rum nu kun udstyret med 110v :(.Vi har dels en loftlampe og dels nogle stikkontakte, som kan tændes vi 4-tast trykket ved døren inde i rummet. I dag da jeg skulle bruge rummet var der intet der virkede.Vi kan høre noget relæ slå fra/til i IHC-tavlen, når vi tænder/slukker for kontakten, men jeg kan kun måle 110v i stikkene når der burde være tændt.Efter ikke at have brugt rummet i noget tid, prøvede jeg igen her til aften. Jeg tændte for stikkontakterne og kan se, at der lige kommer nok strøm til at tænde standby-lyset i forstærkeren og bluray-afspilleren, men derefter "dør" apperaterne igen. Det er som om, at det er et batteri der skal lades op, men hurtigt løber helt tør.Jeg kan i serviceview også se, at udgangen for f.eks. loftlyset står til "on", til trods for at der kun er 110v i udgangen.IHC-controlleren er blevet genstartet via admin-programmet, men det har ikke hjulpet på noget.Er der nogen der har oplevet dette eller kender til det og er det noget jeg selv kan klare eller skal der en elektrikker til?På forhånd tak

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Anlægget er kun ca. 3 måneder gammelt, så hvis det er en brændt udgang, så må jeg nok sige det er noget skuffende.Jeg har prøvet at efterspænde skruerne i output-modulet for rummet men uden held. Skruerne virkede også som om, at de var skruet pænt sammen. Jeg har også prøvet at skubbe lidt til ledningerne og alle virker fastspændte.Kan du sige hvilke ben jeg skal måle på, hvis jeg skal måle direkte på modulet?EDIT: Grrrr... Jeg kan ikke attache billeder :(. Der er et par billeder af modulet her: https://picasaweb.google.com/lh/photo/XYBEdVsAHzZbSEqL5m2kSA?feat=directlinkhttps://picasaweb.google.com/lh/photo/QZn2NlQQIUko7FMfburFwA?feat=directlink

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Anlægget er kun ca. 3 måneder gammelt' date=' så hvis det er en brændt udgang, så må jeg nok sige det er noget skuffende.Jeg har prøvet at efterspænde skruerne i output-modulet for rummet men uden held. Skruerne virkede også som om, at de var skruet pænt sammen. Jeg har også prøvet at skubbe lidt til ledningerne og alle virker fastspændte.Kan du sige hvilke ben jeg skal måle på, hvis jeg skal måle direkte på modulet?EDIT: Grrrr... Jeg kan ikke attache billeder :(. Der er et par billeder af modulet her: https://picasaweb.google.com/lh/photo/XYBEdVsAHzZbSEqL5m2kSA?feat=directlinkhttps://picasaweb.google.com/lh/photo/QZn2NlQQIUko7FMfburFwA?feat=directlink[/quote']Hej Jan.Først og fremmest - er der 230V i de stikkontakter, der ikke bliver styret fra trykket, og hvad med lampestedet? Hvis det er udgang 8.03 - 8.04 - 8.05 det er galt med, så prøv at måle mellem N (den blå klemme ved siden af outputmodulet) og henholdsvis 3, 4 og 5 på modulet. Der skulle gerne være ca 230V når udgangene er tændte. Hvis der er det, skal du højst sandsynligt lede efter en dårlig forbindelse/knækket ledning i lampestedet i rummet (jeg tror fejlen er i lampestedet).
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Damn, jeg var lige ved at gå amok! Jeg har målt og målt og målt og synes at jeg fik de samme målinger i hver session, men at selve måleresultatet nogle gange viste 30V, andre gang 60V og så de omtalte 110V.Jeg har også målt på selve modulet, som har vist 230V, men lige lidt hjalp det på selve rummet.Derfor trak jeg en stikdåse fra gangen og har nu set lidt fjernsyn i rummet. Efter dit svar prøvede jeg igen at tænde lyset og mindsandten om ikke lyset tændte! Det var fedt, men ikke just det jeg havde regnet med. Tilbage med stikdåsen til rummet og bang... alt gik ud - stikkontakt såvel som loftlys der på dette tidspunkt havde været tændt i 30-40 sekunder.Anyways, ud og måle på modulet OG klemmen, som du skriver. Nærmest med det samme at jeg nærmede mig klemmen, begyndte den at "summe" og da jeg rørte ved den, fandt jeg hurtigt ud af, at netop dén skrue sad løs.Efter at have efterspændt nederste skrue på blå klemme spiller alt upåklageligt :).Endnu en gang til dig V8Camaro for at have hjulpet mig igennem et problem. Der skal egentlig også lyde en tak til dig mikoff, for du skrev egentlig løsningen med at efterspænde alle skruerne, jeg havde dog ikke tænkt på klemmerne :(.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja en løs eller dårlig nul kan give mange "mærklige" problemer. Prøv at søge lidt i forummet og du vil finde et par skræk eksempler. En løs fase giver som regel blinkende lamper idet enten er der (fuld) spænding eller også er der ikke.Men en løs nul løber strømmen pludselig andre (mærkelige) veje og så kan skidtet riskere at brænde af. Så lang nåede det dog ikke i dit tilfælde :cheer:

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok