Hop til indhold
  • 0

Strøm ud via 24V output modul


Nicholas Hansen
 Share

Spørgsmål

Hej vennerJeg skal have sat nogle LED strips (12 V jævnstrøm) til min IHC-installation. Er det 'best practice' at tilslutte dem til et 24V output modul - for at slippe for en dyrere 220V installation med dertilhørende strømforbrugende trafoer.Hvis det er OK - hvad bruger man så til at lave strømmen om til 12V og konverterer man ikke også lige strømmen til jævnstrøm ? Mener IHC 24V kører på vekselstrøm ?

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Du kan godt "nøjes" med et 24V outputmodul. Der er 2 muligheder:1. Du tilslutter 12V til SELV indgangen. Den er jvfr. specs beregnet til 12-48 VDC, men tilsluttes oftest samme 24V DC forsyning som selve IHC systemet. Men det behøves den ikke og du kan altså tilslutte en seperat 12V.2. Du regulerer udgangspændingen ned til 12v på de enkelte udgange f.eks. vha en LM7812:http://www.google.dk/images?um=1&hl=da&rlz=1R2SUNC_daDK354&biw=1099&bih=543&tbs=isch%3A1&sa=1&q=7812&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=Og nej IHC bruger 24V DC, så ingen problemer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg låner lige tråden her til et tillægs spørgsmål....Jeg har nogle elektronisk dørlåse i 12V som bruger 900mA som jeg skal bruge til noget adgangskontrol.Drop%20Bolt.jpgVil den kunne sættes på en 24v 500mA udgang, og så stadig holde sig inden for maks. belastningen ??Jeg er klar over at jeg skal ha reguleret udgangen ned til 12V, men det kan vel gøres via den LM7812 eller er der en nemmere måde ?Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu ved jeg ikke hvor det er begrænsningen på de 500 mA er fremkommet. Hvis det er fordi transistorer i udgangen max kan levere dette, gælder det også max ved 12v. Hvilket betyder du ikke kan anvende dine dørlåse direkte.Hvis de 500mA er en beregnet værdi ved 24v således at det kan belastes med ialt 12w, burde du kunne tilslutte dine dørlåse da de jo max trækker 10,8w.Jeg ville dog koble et lille 12-24v "overdragerelæ" på og så benytte en seperat strømforsyning til dørene. Men prøv evt. At måle på en hvor meget den faktisk trækker ved aktivering. Det er måske ikke sikkert de trækker 900mA.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok