Hop til indhold
  • 0

Røgalarm


Michael Hoe
 Share

Spørgsmål

HejsaJeg har et problem med min røgalarm (har 2 røgsensorer). Jeg har netop været ved at sætte den til og ved test af første røgalarm går alarmen fint. Jeg resetter alarmen på det tryk jeg har lavet til dette formål. Problemet er nu at jeg ikke kan få gang i hverken den ene eller den anden sensor. De 15 minutter er gået som der i IHC programmeringen siges der skal gå fra man har trykket og jeg har haft begge sensorer af soklerne.. Tiden for pause af røgalarm er gået, men tiden for lydgiverne er ikke blevet resettet.. de står på det de gjorde efter test af første alarm.. jeg ved ikke om det kan ha' noget at sige?Er der nogen der har været ude for et ligende problem?Samtidig vil jeg godt høre: I LK's Wiring diagram for Alarm er der 4 tilslutninger til relæsoklen (vedlagt): 5, 2, NC og C. 5 = OutputNC= InputC = 0V 2 = bliver også koblet på en 0V ??.. éller læser jeg helt forkert her... ifølge diagrammet får soklen da ingen spænding?. Jeg kunne heller ikke få noget liv i alarmen overhovedet på denne måde.Jeg har koblet den til hvad der svarer til klemme 2 på PIR sensoren... altså en +.Den virkede som sagt.. men nu kan jeg altså ikke få gang i den igen. Er der et godt råd derude?Pft Michael

IHC_Alarm_princip.pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

18 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
Hej igenJa' date=' jeg havde ikke regnet med jeg behøvede at komme igen på denne tråd. Jeg kan simpelthen ikke få det til at køre. Helt konkret på ang. de 2 røgalarmer jeg har nu koblet dem til som følger:Klemme 5 - går til hver deres OutputKlemme NC - går til hver deres InputKlemme 2 - Begge ledninger er sat direkte (sammen) på 0V bla. sammen med klemme 1 ( minus ) på Alarm PIRKlemme C: Har jeg nu sat i serie og tilsluttet 0V på input.Burde det så ikke bare køre derud af?[/quote']Hvorfor sætte dem på 2 forskellige indgange?Som det er på den pdf du har vedhæftet er det lavet på følgende måde..Klemme 5: begge røgsensorer på 24v outputKlemme 2: begge røgsensorer på 0v forsynet fra Backup modul Klemme NC: den første røgsensor fra input24Klemme C: fra den første røgsensor til klemme NC på den anden røgsensorKlemme NC: fra den anden røgsensor til 0v på input24 modulet
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hej igenJeg bliver nødt til lige at høre..Istedet for at køre dem i serie' date=' burde man så ikke kunne køre dem som 2 seperate røgmeldere, dvs. hvis de får hver deres udgang og hver deres indgang? Det var sådan set det jeg havde gjort i første omgang... uden held?Mvh Michael[/quote']Jo, det burde man da kunne. Vil så mene at de skal monteres som følgende med hver deres indgang på input24..Klemme 5 : til en udgang på output24Klemme 2 : til 0v forsynet fra Backup modulKlemme NC : til indgang på input24Klemme C : til 0v på input 24
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Som jeg læser dit første indlæg, havde du prøvet at sætte 12V (som på alarm PIR)på klemme 2 på røgmelderen?? Hvis du har noget at måle spænding med, så prøv lige at sætte de 2 udgange ON i serviceview, og mål om du får 24V ud på din udgang 4.04 og 4.05 (bare lige for at udelukke at de 2 relæer er brændt af). Du kan evt. også prøve at flytte lydgiveren over på disse udgange, og se om den hyler, når du aktiverer udgangene (hvis ikke du har noget at måle med).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg må sige jeg svedte igår.Jeg kunne måle 24V på udgangene og jeg var 100% sikker på at alt var monteret korrekt. Men de 2 udgang stod stadig i OFF. Jeg kontaktede LK i morges og.... det viser sig jeg havde en defekt FB :evil: . Så hvis nogle ligger inde med en FB på røgalarm der hedder 6.3.04, så opdater endelig dine FB, så du ikke spilder en hel weekend med unødig fejlfinding. LK-manden lagde faktisk en helt ny version på denne røgalarm ud idag på LK Customer Service så den nyeste FB til røgalarm hedder 6.3.04bTak for hjælpen

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok