Hop til indhold
  • 0

Inspiration til sceneview


michael hjorth
 Share

Spørgsmål

17 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej MichaelJeg mener den har været oppe før her inde, måske under "Vis mig din tavle", men her har du i hvert fald et par screendumps.SceneView001.jpg?psid=1SceneView002.jpg?psid=1SceneView003.jpg?psid=1Mit kontrolpanel view (nederste billede) er ikke helt færdig, jeg har ikke besluttet hvordan det præcist skal arrangeres / hvad det skal indeholde.Plantegninger er tegenet i MS Visio 2007Håber det gav lidt inspiration.Hilsner Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej alleFørst tak for feedback, har I mulighed for at koble nogle flere ord på, hvad er det I kan under de enkelte ikoner?umiddelbart har jeg følgende spørgsmål:[ul] [li]Har I haft succes med at springe til eksterne programmer fra kontrol (her tænker jeg evt. på en browser) ?[/li] [li]Går ikke ud fra alt det med vandtemperaturer er bare lige til at lave[/li] [li]på hvilke niveauer kan man lave el-forbrug?[/li] [li]Hvad har i under jeres alarm?[/li][/ul]pft/MichaelPS: jeg snakkede med LK igår, og de sagde at de var lige på trapperne med en applikation til android, jeg skulle have ny telefon og ville høre om jeg blev nød til at købe en Iphone

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Sceneview viser jo bare status på en anden måde en serviceview. Her er mulighed for at indstille/toogle udvalgte tryk og input/putput.Så en tryk på f.eks. et "madlavnings" ikon giver samme funktion som at trykke på kontakten i køkkenet. hvad der ligger bag ved de enkelte ikoner og tryk er jo helt individuelt.jeg har ikke prøvet men tror ikke man ikke springe "ud" af serviview app´nTemperatur og andre tællerværdier er nærmest skabt til at blive vist i sceneview, og det er meget meget nemt. Det kræver selvfølgelig at man har de rette sensorer.mht elforbrug skal du have noget der kan tælle/registrerer forbruget. LK enhederne kan ikke individuelt måle dette (som visse andre Z-wave enheder) så der registrere de fleste elmålerens samlede forbrug. Eller en ekstra individuel måler til udvalgte områder/grupper.Og alarm kan styres ligeså godt via (web)serviceview som fra kodetastetur og lign. Du kan altså checke om ungerne nu huskede at aktivere alarmen da de gik, og evt. gøre det "remote".Hvis du har magnetlås kan du f.eks. også "åbne huset remote for håndværkere og lign.Alt sammen via (wweb)sceneview og/eller en mobil telefon.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hej MichaelJeg mener den har været oppe før her inde' date=' måske under "Vis mig din tavle", men her har du i hvert fald et par screendumps.[img']http://vxpddq.bay.livefilestore.com/y1pl1WGPKtahoWdVYRsJ_o_MKPVfyUGr8-4aZwNuVAy0IjHfkH1FJyhJLuupjGHRvojPAPyPwrMA6YmYanj-zBUBa2sUFWrzX6m/SceneView001.jpg?psid=1SceneView002.jpg?psid=1SceneView003.jpg?psid=1Mit kontrolpanel view (nederste billede) er ikke helt færdig, jeg har ikke besluttet hvordan det præcist skal arrangeres / hvad det skal indeholde.Plantegninger er tegenet i MS Visio 2007Håber det gav lidt inspiration.Hilsner Ole
Hvordan har du lavet det med carportene ? Mine 2 carporte har hvis noget udgang til lampe styring med mere - er det bare koble det på?
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej MikkelHvis du har Somfy portautomatik, vil jeg mene du har et input på automatikken, som ved et kip på skift vil få porten til at køre henholdsvis op eller ned.Indikationen for om porten er oppe eller nede har jeg selv måttet klare med to induktive aftastere.Hilsner Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej JakobDet er induktive aftastere af mærket Omron, jeg mener de koster små 200 DKK per styk + stik og kabel hvis ikke du har det.http://industrial.omron.dk/da/products/catalogue/sensing/inductive_sensors/longer_distance/e2a3/default.htmlJeg har haft adgang til at købe hos Omron som momsregistreret kunde, tror ikke de sælger direkte til private, så du skal nok omkring en grossist / installatør.@kennetmMener den har været oppe her inde før, prøv at søg. Jeg husker det som om at det er en ganske kompliceret affære, om ikke umuligt. Hilsner Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så blev man næsten færdig med scenewiew efter de nye billeder der blev frigivet fra lk. En uges ferie i lalandia så kunne man jo lige så godt bruge tiden fornuftigt.Mangler kun lige at få instilling og sikkerhed siderne op at køre med, ellers virker alt andet. Har fået sat op så jeg modtager sms når der er røg og tyveri alarm osv og det køre bare post-676-13549256693738_thumb.gif

post-2754-13549257530127_thumb.jpg

post-2754-13549257530297_thumb.jpg

post-2754-1354925753046_thumb.jpg

post-2754-13549257530629_thumb.jpg

post-2754-1354925753079_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok