Hop til indhold
  • 0

Kabling i tavle mellem Data-0-24V ?


Ole Christensen
 Share

Spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
[Hvis du en dag kommer til Nordjylland så giver jeg en god ramme øl eller et par gode druer for en gennemgang af mit setup ;)
Jeg kommer fra elektrikerverdenen, og er så blevet opgradet til netværk og telefoni.. så jeg har en del erfaring i rodede installationer. Holder til i hjertet af vendsyssel, så en "hurtig" gennemgang kan vi sikkert nok finde u' a'...Martin
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja alle mine kabler ender i en "klemrække" i tavlen. 230V i almindelige rækkemufer og 24V i LSA lister.Så kan jeg altid "patche" forbindelser op efter behov. Og kablerne bliver ikke for korte hvis man pludselig kommer i tanke om at møblere om i tavlen. Det kan godt være "patchkablet" bliver for kort men det kan nemt skiftes.Fra hver af allle mine stikkontakter, lampeudtag og lign. forbrugssteder er der trukket en 5x1,5 til tavlen. Her har jeg prøvet på at lave en fuld kabling så alle faser har hver sin egen udgang på et 230V modul. Det kræver mange udgange/moduler, men ja så kan hver stikkontakt/lampe også styres individuel fra computeren.Enkelte steder som udvendige lamper på husmuren er der dog kun trukket 3x1,5 og de er sløjfet sammen for at spare udgange.Mine biller har vist været i et par andre tråde også, men her er da lige et par af dem igen:[attachment=1392]Hovedtavle sektion 5.JPG[/attachment][attachment=1391]Hovedtavle sektion 3.JPG[/attachment]

Hej Lars

Kan du ligge dine billeder op igen?

Vh Jacob

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok