Hop til indhold
  • 0

Funktionsblok udfordring Dimmer 400Uni


Morten1354922249
 Share

Spørgsmål

HejDet må være muligt at lave en funktionsblok til dimmer 400Uni der minder om en funktionsblok til wireless dimmer.Jeg tænker på at bruge memory 1 til at gemme lysdæmperens minimum kaldet 1% og arbejde sig ud derfra med tid. Lad os sige at det tager 5 sekunder at skrue op 1% til 100%, så må en puls på 2,5 sekunder give 50% lys osv. Det vil sige at hvis man ønsker en af de nye "hukommelser" så starter funktionsblokken med at give en puls til memory 1 (som er stillet til 1% lys) og skrue op for lyset i X sekunder.Håber det er til at forstå?HilsenMorten

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Her er et bud (hvis ellers jeg har forstået det rigtigt).Den er lavet ret simpelt, og mangler givetvis mulighed for regulering samt dimmer status, men det kan jo tilføjes.Der er 4 scenarie timere, og timer tiden vil så give dig 4 forskellige lysniveauer.En ting jeg ikke ved er, om der skal være en forsinkelse mellem pulsen til 1% og regulerings pulsen, eller om dimmeren uden videre accepterer et hurtigt skift mellem de to indgange. [file name=UNI400_dimmer_med_scenarie.vis size=27081]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/UNI400_dimmer_med_scenarie.vis[/file]

UNI400_dimmer_med_scenarie.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

lars-jacobsen skrev:

OK. Er det fordi du gerne vil have "ramp" tiden til at være længere ?Sådan så fb´n "pulser" mem1 (^) flere gange og derved f.eks. skuer op over en periode 10 min.For med 2 mem indstillinger burde det vel nok kunne lade sig gøre at finde et par passende niveaur.
Hej LarsNej, det for at gøre den mere software styret end hardware styret og at man så kan lave flere niveauer end 2. Vi kan da godt blive enige om at man godt kan nøjes med 2 niveauer, men hvis man kan få den til at få lige så mange man lyster, så hvorfor ikke det?Din idé med at kunne styre rampetiden er ellers god, det ville da være fedt hvis man på et bestemt scenarie havde en længere rampetid end på de andre. Det her kunne da hurtigt gå hen og blive en meget bedre funktionsblok end den standard der er i visual ;)
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

allannissen skrev:

Her er et bud (hvis ellers jeg har forstået det rigtigt).Den er lavet ret simpelt, og mangler givetvis mulighed for regulering samt dimmer status, men det kan jo tilføjes.Der er 4 scenarie timere, og timer tiden vil så give dig 4 forskellige lysniveauer.En ting jeg ikke ved er, om der skal være en forsinkelse mellem pulsen til 1% og regulerings pulsen, eller om dimmeren uden videre accepterer et hurtigt skift mellem de to indgange. [file name=UNI400_dimmer_med_scenarie.vis size=27081]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/UNI400_dimmer_med_scenarie.vis[/file]
Hej AllanTak for dit hurtige bud. Jeg tester det så hurtigt som muligt og giver en tilbagemelding om det fungere uden pause mellem memory 1 og touch.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

mwi skrev:

lars-jacobsen skrev:
OK. Er det fordi du gerne vil have "ramp" tiden til at være længere ?Sådan så fb´n "pulser" mem1 (^) flere gange og derved f.eks. skuer op over en periode 10 min.For med 2 mem indstillinger burde det vel nok kunne lade sig gøre at finde et par passende niveaur.
Hej LarsNej, det for at gøre den mere software styret end hardware styret og at man så kan lave flere niveauer end 2. Vi kan da godt blive enige om at man godt kan nøjes med 2 niveauer, men hvis man kan få den til at få lige så mange man lyster, så hvorfor ikke det?Din idé med at kunne styre rampetiden er ellers god, det ville da være fedt hvis man på et bestemt scenarie havde en længere rampetid end på de andre. Det her kunne da hurtigt gå hen og blive en meget bedre funktionsblok end den standard der er i visual ;)
Det skal da prøves, selvom jeg tror det vil føles som om lyset regulerer i trin. Iflg. databladet på dimmeren skal der et langt tryk >0.4sek til at starte regulering. Dvs. scenarie udgangen i den blok jeg har lavet skal være ON 0.4 sek. førend der sker en regulering.Jeg har sat det op med en timer der sætter udgangen ON i 0.5sek, altså 0.1sek. regulering.Med scenarie 5 timeren på 11 sekunder, skulle det give omkring 20% lys, hvis den rampetiden fra 0 til 100 er 5 sekunder.Har også tilføjet et delay i mellem 1% puls og scenarie udgangen, så nu kan du/i da prøve jer frem.Jeg har ikke selv fortrådede dimmere. [file name=UNI400_dimmer_med_scenarie_2.vis size=34941]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/UNI400_dimmer_med_scenarie_2.vis[/file]

UNI400_dimmer_med_scenarie_2.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
allannissen skrev:
Her er et bud (hvis ellers jeg har forstået det rigtigt).Den er lavet ret simpelt' date=' og mangler givetvis mulighed for regulering samt dimmer status, men det kan jo tilføjes.Der er 4 scenarie timere, og timer tiden vil så give dig 4 forskellige lysniveauer.En ting jeg ikke ved er, om der skal være en forsinkelse mellem pulsen til 1% og regulerings pulsen, eller om dimmeren uden videre accepterer et hurtigt skift mellem de to indgange. [file name=UNI400_dimmer_med_scenarie.vis size=27081']http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/UNI400_dimmer_med_scenarie.vis[/file]
Hej AllanTak for dit hurtige bud. Jeg tester det så hurtigt som muligt og giver en tilbagemelding om det fungere uden pause mellem memory 1 og touch.
Har du haft tid til at teste dette?
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
allannissen skrev:
Her er et bud (hvis ellers jeg har forstået det rigtigt).Den er lavet ret simpelt' date=' og mangler givetvis mulighed for regulering samt dimmer status' date=' men det kan jo tilføjes.Der er 4 scenarie timere, og timer tiden vil så give dig 4 forskellige lysniveauer.En ting jeg ikke ved er, om der skal være en forsinkelse mellem pulsen til 1% og regulerings pulsen, eller om dimmeren uden videre accepterer et hurtigt skift mellem de to indgange. [file name=UNI400_dimmer_med_scenarie.vis size=27081'']http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/UNI400_dimmer_med_scenarie.vis[/file]
Hej AllanTak for dit hurtige bud. Jeg tester det så hurtigt som muligt og giver en tilbagemelding om det fungere uden pause mellem memory 1 og touch.
Har du haft tid til at teste dette?
Hej AllanJeg må indrømme at jeg ikke har fået set på det før nu :blush: Jeg tror godt at jeg kan forstå dine indgange, men udgangene er jeg lidt mere i tvivl om?Indgangene på dimmeren er: 1 touch, 2 sluk, 3 memory 1, 4 memory 2.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
allannissen skrev:
Her er et bud (hvis ellers jeg har forstået det rigtigt).Den er lavet ret simpelt' date=' og mangler givetvis mulighed for regulering samt dimmer status' date=' men det kan jo tilføjes.Der er 4 scenarie timere' date=' og timer tiden vil så give dig 4 forskellige lysniveauer.En ting jeg ikke ved er, om der skal være en forsinkelse mellem pulsen til 1% og regulerings pulsen, eller om dimmeren uden videre accepterer et hurtigt skift mellem de to indgange. [file name=UNI400_dimmer_med_scenarie.vis size=27081''']http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/UNI400_dimmer_med_scenarie.vis[/file]
Hej AllanTak for dit hurtige bud. Jeg tester det så hurtigt som muligt og giver en tilbagemelding om det fungere uden pause mellem memory 1 og touch.
Har du haft tid til at teste dette?
Hej AllanJeg må indrømme at jeg ikke har fået set på det før nu :blush: Jeg tror godt at jeg kan forstå dine indgange, men udgangene er jeg lidt mere i tvivl om?Indgangene på dimmeren er: 1 touch, 2 sluk, 3 memory 1, 4 memory 2.
Det er helt i orden.Hold musen over udgangene ;)Sluk til Sluk.Scenarie til Touch.100% behøver egentlig ikke at være et 100% scenarie, men det forbindes til MEM2 og du bestemmer selv hvilket lysniveau du vil gemme her.Og så 1% til MEM1, som du selv foreslog skulle den gemmes på laveste niveau, og bruges som udganspunkt for scenarie reguleringen.Og så leger du med timer indstillingerne for de 4 scenarier, indtil du forhåbentlig har 4 brugbare lysniveauer på dimmeren.Dimmer skal stilles til Mode B, iflg. manualen.
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok