Hop til indhold
  • 0

få ihc viewer til at sende mail


kenneth1354922282
 Share

Spørgsmål

Hej, er noob i ihc, har notop modtaget en komplet installation Og forsøger nu at fâ ihc adminisrtator til at kunne sende mails ved alarm osv.jeg har en Tdc Adsl Og har sat smtp til pasmtp.tele.dk men når jeg laver test mail så melder den netværksfejl eller timer helt ud. jeg har fint adgang til controlleren via iphone appl. Og jeg kan let sende mails fra pc paa samme netværk..nogle ideer, kan det være firmware eller?

Link til kommentar
Del på andre sites

21 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Fod skrev:

Kort indspark: TDC har lukket for udgående trafik på TCP port 25 for almindelige dødelige. Du kan fx bruge port 80 i stedet.-- Jakob
Hvis det var tilfældet, så havde vi virkelig meget spam, hvis port 80 var åben for SMTP. Grunden til at TDC, samt stort set alle internet-leverandører til private, har ændret default portnummer, er folks evne til at installere forskellige programmer. her iblandt virusser som så spammer på port 25.Du skal ændre mail porten i IHC til port 587.TDC FAQ
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tja hvorfor gøre det mere besværligt end nødvendigt.Jeg anvender:SMTP hostnavn: smtp.mail.dkSMTP host port: 25uden brugernavn og kode, og det virker fint.Mail adressen der anvendes skal selvfølgelig være en fra TDC´s maildomæner.Lige så snart du anvender asmtp eller pasmtp skal du valideres hos TDC og indtaste ESMP server brugernavn og ESMTP server kodeord.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis din PC sidder på samme net som din Controller og du kan sende mail fra din PC har det ikke noget med routeren at gøre.Men hvis din PC og controller er på hvert sit net kan der måske være noget der blokere.Prøv evt. at koble din PC på netkablet istedet for din Controller, for at undersøge om det er tilfældet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har sat det op på denne her måde.Jeg har en Router leveret af TDC den laver en port forwarding af alle porte (incl 25 ) til 192.168.1.2 Jeg har så sat en Netgear router på med en fast ip (192.168.1.2) Netgear routeren er sat til at bruge iprange 10.0.0.1 til 254.Min Controller har fået 10.0.0.2 og jeg har sat portforwarding i Netgear op til at forwarde 443, 25, 2525, 487 til 10.0.0.2Når jeg laver en test i admionistrator programmet får jeg en netværkskommunikationsfejl (bruger asmtp.mail.dk port 587 og brugernavn og kode)Hvis jeg taster en forkert kode, ændres fejlen til autentificeringsfejl. Så umiddelbart så har den fat i tdc's smtp server men den får ikke noget svar tilbage?En fodnote, jeg har købt LK's program til iphone og det spiller max både på wifi og 3g.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

fantasies skrev:

Jeg har sat det op på denne her måde.Jeg har en Router leveret af TDC den laver en port forwarding af alle porte (incl 25 ) til 192.168.1.2 Jeg har så sat en Netgear router på med en fast ip (192.168.1.2) Netgear routeren er sat til at bruge iprange 10.0.0.1 til 254.Min Controller har fået 10.0.0.2 og jeg har sat portforwarding i Netgear op til at forwarde 443, 25, 2525, 487 til 10.0.0.
443 https - OK25 snmp mail - OK2525 - ?487 - ? Bør det ikke være 587 ?80 www - Mangler måske hvis du anvender det
Når jeg laver en test i admionistrator programmet får jeg en netværkskommunikationsfejl (bruger asmtp.mail.dk port 587 og brugernavn og kode)Hvis jeg taster en forkert kode, ændres fejlen til autentificeringsfejl. Så umiddelbart så har den fat i tdc's smtp server men den får ikke noget svar tilbage?En fodnote, jeg har købt LK's program til iphone og det spiller max både på wifi og 3g.
Ja med WIFI går den direkte på din TDC/Netgear router og får direkte forbindelse via port 443.Når du bruger 3G røger du hele vejen gennem mobilnettet, TDC Internet og ind via din xDSL router. Og ja det er egentlig imponerende så godt det virker.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jo, prøv evt. at forvarde alle porte midlertidigt for at se om det hjælper. Kan måske laves vha en DMZ indstilling i routeren der forwarder alle porte.Har du prøvet med:SMTP hostnavn: smtp.mail.dkSMTP host port: 25uden brugernavn og kode ?btw. Det burde ikke være nødvendigt, men du kan få et GSM modem fra ca. 1.000,- Søg lidt i forummet. Det har været oppe før.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

fantasies skrev:

Min Controller har fået 10.0.0.2 og jeg har sat portforwarding i Netgear op til at forwarde 443, 25, 2525, 487 til 10.0.0.2.
Skær nogen af dine portforwardings væk. Port forwarding bruges hvis du skal nå noget udstyr på indvendig side udefra. Det eneste du skal bruge af portforwarding til Controlleren er dem du skal bruge for at tilgå webinterfacet. Fjern 25, 2525 og 587.Fra dit net og ud mod internettet er der automatisk sat NAT/PAT på, og det er det Controlleren bruger, når den snakker med omverdenen.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

det mystiske er at jeg godt kan forbinde til TDC's mailserver men det virker bare ikke. Hvis jeg indtaster asmtp eller pasmtp og det rigtige bruger navn og kode så får jeg en netværksfejl, hvis jeg bruger forkert kode eller brugernavn så skriver den authentikeringsfejl. Så jeg har fat i det rigtige, men der kommer ikke svar retur.Qjeg har talt med TDC og de siger at alt er som det skal være.Har nu bestilt et gsm modul

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok