Hop til indhold
  • 0

LK FUGA PIR 24 V giver mig grå hår


McenterFreak
 Share

Spørgsmål

Jeg har monteret denne PIR udenfor, under et udhæng. Mit problem er at PIR indgangen ustandseligt bliver aktiveret, selvom der ikke er personer der bevæger sig foran den.Jeg har sat følsomhed til Lav, Lysniveau til fuld (for at teste i dagslys), Bevægelsesudganng til A (bevægelse+lysniveu) og dækningsområde til 180 grader.I visual har jeg trukket Tilstedeværelsesindikering over på Indgang for PIR og Skumring over på Indgang for skumringKan det være fordi der er træer ca. 3-4 meter derfra, og når de bevæger sig, så fyres PIRen af?Er det måske en anden PIR jeg skal bruge?Har vedhætet en dump fra ServiceView

Link til kommentar
Del på andre sites

23 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

har du kigget i service view når den tænder og slukker hele tiden, hvilke indgange der blir aktive, om det er skumringen der fx er on hele tiden, jeg har haft et par pir hvor skumringen ikke ville gå tilbage i off, før vi tog strømmen af et par sekunder, den var åbenbart gået i baglås. Det er jo klart den så "må" tænde og slukke hele tiden, når den tror der mørkt

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

datsun skrev:

Har samme pir er meget glad for den.træer burde ikke være et problem da den føler varme strålinger du sikker på du ikke har et gas fyr eller noget andet der laver temp ændringer i luften...
Jeg har arbejdet med tyverialarm i over 12år og tro mig træer der bevæger sig kan sagtens få en pir til at detektere. Du har ret i at den føler varme stråling, men et træ kan sagtens være køligere end f.eks. jorden som træet skygger for og derfor give fejl.Specielt pir detektorer med fresnell linse (den for man kan se en masse små cirkler i plastikken) er meget følsomme for temperatursvingninger, der findes dog versioner at denne teknologi hvor man har indbygget noget intelligens og nogen med to pir kredsløb bygget sammen, som går den mere immun over for fejl. Det sidst nævnte her tror jeg ikke en LK pir har indbygget.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

mwi skrev:

datsun skrev:
Har samme pir er meget glad for den.træer burde ikke være et problem da den føler varme strålinger du sikker på du ikke har et gas fyr eller noget andet der laver temp ændringer i luften...
Jeg har arbejdet med tyverialarm i over 12år og tro mig træer der bevæger sig kan sagtens få en pir til at detektere. Du har ret i at den føler varme stråling, men et træ kan sagtens være køligere end f.eks. jorden som træet skygger for og derfor give fejl.Specielt pir detektorer med fresnell linse (den for man kan se en masse små cirkler i plastikken) er meget følsomme for temperatursvingninger, der findes dog versioner at denne teknologi hvor man har indbygget noget intelligens og nogen med to pir kredsløb bygget sammen, som går den mere immun over for fejl. Det sidst nævnte her tror jeg ikke en LK pir har indbygget.
Jeg kontaktede LK som sagde jeg skulle købe 507P2301 Opus 73 PIR 24 V og 120B1301 Skumringsrelæ. Har du nogen erfaring med den PIR?
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

McenterFreak skrev:

Jeg kontaktede LK som sagde jeg skulle købe 507P2301 Opus 73 PIR 24 V og 120B1301 Skumringsrelæ. Har du nogen erfaring med den PIR?
Skumringsrelæet er ganske udmærket, men PIR'en er ikke følsom nok efter min mening. Her vil jeg helt anbefale 41-272 PIR'en fra Servodan, som er blevet nævnt tidligere. (husk også lige hætten, så den er godkendt til udendørs montage). Den har jeg brugt i flere projekter og den er lige tilpas følsom.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

lars-jacobsen skrev:

Jeg erindre der har været et par indlæg om LK´s PIR også er følsomme overfor "træk". Sidder din PIR så der kan komme "falsk luft" ind i den bagfra ?
Der ramte du måske rigtig. Den ligger bare løst uden ramme, da det er en testopstilling. Prøver at sætte den i et underlag med tapede huller. Vender tilbage med resultatet.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

McenterFreak skrev:

lars-jacobsen skrev:
Jeg erindre der har været et par indlæg om LK´s PIR også er følsomme overfor "træk". Sidder din PIR så der kan komme "falsk luft" ind i den bagfra ?
Der ramte du måske rigtig. Den ligger bare løst uden ramme, da det er en testopstilling. Prøver at sætte den i et underlag med tapede huller. Vender tilbage med resultatet.
Det så ud til at være en kombination af træk (Tak Lars) og temperatur skift på bagsiden.Først puttede jeg den i en ramme og tapede den til. Det gav langt færre fejl. Så flyttede jeg den væk fra den hylde den lå på (det var foran et badeværelses vindue.Nu har der ikke været en fejl siden.Nu lader jeg ServiceView logge den natten over
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

mwi skrev:

McenterFreak skrev:
Suk!!Den giver stadig fejl. Nu ikke så mange som før, men natten over gav den ca. 80 on/off på Tilstedeværelse
Skift pir til en der er beregnet til at sidde udendørs :woohoo:
I har selvfølgelig ret. Var bare lidt opsat på at den her, med integreret Skumring, der passede i et 1M modul, og lige ind i controller, uden 1-10 volt modul var sagen. Men jeg må nok bide i det sure æble
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du kan prøve om ikke du kan programere dig ud af det f.eks. vha fb 1.4.08 og noget timerhaløj, alt efter hvordan og hvor ofte din PIR giver fejlsignaler.Det er jo nemt nok at programere en betingelse, hvis bare du kan bestemme dig for det boolske/logiske udtryk. Måske noget i retningen af:PIR aktiv hvis der enten kommer 3 på hinanden følgende pulser i løbet af 5 sekunder eller PIR har været ON i 3 sekunder. Ved godt at det bliver den lidt "træg" af, men det er da værd at prøve. Det kunne jo være du kan finde et setup der er til at leve med.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

lars-jacobsen skrev:

Du kan prøve om ikke du kan programere dig ud af det f.eks. vha fb 1.4.08 og noget timerhaløj, alt efter hvordan og hvor ofte din PIR giver fejlsignaler.Det er jo nemt nok at programere en betingelse, hvis bare du kan bestemme dig for det boolske/logiske udtryk. Måske noget i retningen af:PIR aktiv hvis der enten kommer 3 på hinanden følgende pulser i løbet af 5 sekunder eller PIR har været ON i 3 sekunder. Ved godt at det bliver den lidt "træg" af, men det er da værd at prøve. Det kunne jo være du kan finde et setup der er til at leve med.
Tak Lars, det vil jeg prøve. Har lagt den ind, uden modifikationer, så ser jeg om det ændrer noget
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Som standard vil den ihverttilfælde blokere alle tilfældige aktiveringer, men jeg tror det bliver svært at aktivere den med når den virkelig skal. For hvis den skal detektere en person der går forbi, vil den jo være ON hele tiden og ikke ""pulse".Måske var det bedre med fb 4.1.09 eller 4.1.15 til blot at lave en forsinkelse med.Har forøvrigt lige selv monteret en LK OPUS PIR i min carport/garage idag. Det bliver spændende at se hvordan den ter sig :huh:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Robert1977 skrev:

ku ikke skrive hvad el nr den har, hvad du vil ha for den, så kunne vi måske lave en bytte handel, hvor jeg så for fat i en servodan med hætte, jeg har nemlig overvejet at mont en pir i mit badvær, det kunne jo være vi kunne blive enig om noget[/quoteDesværre. Jeg har flere projekter i gang, herunder PIR i hele hytten, så dem jeg har skal bruges. Men ellers tak for tilbuddet
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok