Hop til indhold
  • 0

Spot problemer med IHC WIRELESS


larshanzi
 Share

Spørgsmål

Pænt goddagJeg har idag monteret nogle LED spot på nogle IHC wireless lamudtag.jeg kan sagtens kode dem og de tænder skam osse fint. men når jeg slukker for dem, blinker spotne?? dette problem er både med og uden lysdæmp så derfor ved jeg at det ikke er selve lampe stedet det er galt med. I det ene rum er der monteret 4 spot på et lampe sted som tænder for sig selv og i stuen er der 6 spot på et lampe sted, hver spot er på 4 w.jeg har så køkkenet også 6 led spot monteret til et lampested men lyskilderne er fra en anden procent, men disse spot tænder og slukker normalt.( de blinker ikke når de er slukket )Nu er jeg uddannet elektrikker og som jeg ser det burde spot slet ikke kunne lyse når jeg slukker for dem. jeg har dog læst på nettet at der er nogle lyskilder der ikke virker med dæmpere, men da mit problem er både dem med og uden lysdæmp. eller tager jeg fejl ??? min konklution kan kun være at det er lyskilden der er problemet i dette tilfælde. eller HVAD ???MVH LARS HANSEN.

Link til kommentar
Del på andre sites

18 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg har selv 3 gange 11W megaman sparepærer over vores køkkenbord. I starten var det monteret på et wireless relæ, 33watt i alt, altså ikke for lidt belastning. Lyset tændte og slukkede godt nok, men status på udgangen skiftede fra Off til ON 5 sekunder efter jeg havde slukket, hvilket resulterede i at jeg skulle lave et dobbelt tryk for at få dem tændt igen.Ved at udskifte den ene pære til en glødepære forsvandt problemet.LK's bedste bud var at bruge puck relæer. Wireless indbygnings relæDet har jeg så monteret og det virker fint.Der er vist ikke noget nyt i at LED og lysdæmpning kan være problematisk.Der er ikke lavet nogen standarder for sparepærer/LED pærer, og det gør det (iflg. LK) svært at udvikle en lysdæmper som virker. Havde der været en standard, ville LK sikkert også have en dæmper der virkede i deres sortiment.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

mlyngby skrev:

problemet er at du har for lidt effekt på dine wireless komponenter mener det er 20w de minimum skal belasres med
jamen problemet er at i stuen er der jo 6 spot på hver 4 watt. = 20w. men problemet ligger stadig i, at når jeg slukker for det, står det og blinker. det lyser fint nok når det er tændt.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

jeg er også uddannet elektriker, og har gode forbindelser til kernen hos dem som sidder og udvikler ihc, og jeg har haft samme oplevelse med en sparepære, hvor den stod og blikkede efter den var slukket. De kunne ikke givet andet svar end at lysdæmperen ikke "kunne" samme med den lyskilde. Har du evt prøvet at mont en anden trafo, eller lysdæmper af et andet fabrikat, for at bruge udelukkelses metoden overfor din LED.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Robert1977 skrev:

jeg er også uddannet elektriker, og har gode forbindelser til kernen hos dem som sidder og udvikler ihc, og jeg har haft samme oplevelse med en sparepære, hvor den stod og blikkede efter den var slukket. De kunne ikke givet andet svar end at lysdæmperen ikke "kunne" samme med den lyskilde. Har du evt prøvet at mont en anden trafo, eller lysdæmper af et andet fabrikat, for at bruge udelukkelses metoden overfor din LED.
nej. da der er lysdæmp i nogle af de her IHC wireless så har jeg ikke prøvet andre trafor eller lign. men som der stod overstående det er både dem med og uden dæmp på, der blinker når det er slukket. og det er igen her jeg ikke kan forstå det, men jeg prøvede lige at måle lidt på det idag. når man har slukket for lyset kan jeg stadig måle 174V. så tror måske det er der problemet ligge. ?
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

En led skal have ca. 1,5Volt for at lyse, så det er nok derfor den lyser.Jeg tror måske dine led pærer er af dårlig kvalitet.Hvis du kan finde plads til det kan man også montere en passende effektmodstand, som kan hjælpe med at få forbruget lidt mere op.Ved godt at det er komisk at man skal brænde effekt af til ingen verdens nytte, men der er desværre ikke lavet så mange produkter der fungere ordenligt med led, men man kan være heldig at finde en kombination der virker.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Wireless lampeudtag virker bare ikke på led og sparepære! Dette har LK bekræftet.Når man bruger alm. glødepære bruger den også stadig støm, men den lyser bare ikke op som en led meget let kan gøre.Prøv at skrue en alm pære ud efter den har siddet (slukket) et stykke tid. Man kan tydelig mærke at fatningen er varm!Hvad mon det samlet "standby" forbug kommer op på?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej alle.Jeg oplever samme problem som beskrevet tidligere:Mit setup er stand-alone wireless, med bl.a. 1 stk. 'IHC WIRELESS FUGA UNIVERSAL RELÆ' med 9 stk. 4w led-spots.1 enkelt af spotsne blinker hvert femte sekund, og frakobler jeg denne spot overtager en af de andre blinkeriet.Er den eneste løsning af få monteret et relæ, synes jo jeg er noget over minimum forbruget ?Som et bonus spørgsmål, så har jeg et par wireless lampeudtag med dæmpere, som har hhv. 2 eller 3. halogenpærer monteret. Disse står og 'pulserer' ved. f.eks. ca. 50% dæmpning. Hvad kan dette skyldes ?MVHKim

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
  • 0

HejJeg har oplevet det samme med LED spot, det er krybestrøm der for pæren til at blinke en gang i mellem når der er slukket. Hvis du skifter en af pærerne med en halogen vil blinkeriet sikkert forsvinde, da den smule krybestrøm bliver brugt af halogenpæreren. Jeg har løst det ved at montere en lille omsk modstand eller en lille kontrollampe et gemt sted.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja det er rigtig, hvis man sætter en alm gøde pære eller anden ohmsk modstand på kan de dæmpe både sparepærer og led uden problemer. Har lige haft en lampe med 3x15w dæmpbare spare pære som ikke kunne fungere. Men efter jeg mont en enkelt glødepære parallel på, så kørte det bare op og ned uden problemer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok