Hop til indhold
  • 0

Lærling i knipe :D


Simon1354922272
 Share

Spørgsmål

Hej,Jeg er i gang med et projekt i et hus, hvor min kunde gerne vil have at hende lys påbadværelset skal dæmpes til 50% om natten mellem 23.00 og 06.00. Jeg bruger en Dimmer UNI400 og har fået den programet ind så man kan dæmpe op og ned og gemme lys nivauer. man kan ikke rigtig finde ud af at få et UR ind over og tage styringen af det mellem de tidsrum. håber der er nogen der kan hjælpe :Dpå forhånd taksimon

Link til kommentar
Del på andre sites

13 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Simon.Et par kommentarer[ol][li]Hvilken controller bruger du? Hvis det er en version 2, kan du med fordel benytter en trådløs dæmper i stedet foren UNI400 (selv om det lader til, at du har klaret den del):[ul][li]Du mister ikke hukommelse ved spændingssvigt[/li][li]Det er derfor meget nemmere at ramme de 50% hver gang[/li][li]Du kan selv bestemme rampetider[/li][li]Du sparer en masse udgange på et 24V output-modul[/li][/ul][/li][li]Der er mange måder at få tidsstyring med i en funktionsblok. Jeg foretrækker selv at modificere funktionsblokkene, mens andre foretrækker at kombinere de blokke, der allerede findes. Hvis vi skal hjælpe med dit projekt, er det en god idé at uploade det, så vi kan se, hvad du har lavet, og bygge videre på det.[/li][/ol]-- Jakob

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hejsa det var lidt af et projekt du har gang i.Jeg har desvære ikke en løsning til en uni dimmer men her er en lille ting jeg har strikket sammen til dig med en wireless loftudtag dimmer håber det kan hjælpe dig lidtVh Thomas [file name=BadLys.vis size=34703]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/BadLys.vis[/file]

BadLys.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har prøvet at tilføje en ur indgang på fb 1.2.01 der bestemmer om det er mem1 eller mem2 udgangen der pulser når der kippes på touch indgangen. Prøv at se om det kan bruges. Du kan styre ur indgangen med f.eks. fb 2.01Kan også se at du har lavet noget "knas" i Køkken/Alrummet med fb 1.2.01. Udgang for sluk af 230V bruges kun på den gamle dæmper - ikke de nye Uni400. Sådan en skal du også have tilføjet og konfigureret i Installations vinduet. Du skal ikke anvende et lampeudtag. [file name=1-20100408.zip size=2573]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/1-20100408.zip[/file]

1-20100408.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kan nogen fortælle mig hvordan det her Karma fungerer. Nu står Lars Jacobsen til 0 i Karma. Han laver stort set ikke andet end at hjælpe folk der har ønsker/problemer. Hvorfor fanden synker han så ned i 0 karma???Er der ikke noget galt med jeres system.(P.S. jeg kan godt forstå at jeg brokkehoved ligger på -3, men den hjælpsomme Lars er på 0, han skulle være på +12)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Mange tak for hjælpen alle sammen :) jeg kigger på det med det samme om der er noget der kan hjælpe mig.til lars-jacobsen Det med min køkken/alrum 1.2.01, det er nemelig fordi at jeg har de gamle Dimmer 350LR i køkken og de andre steder :) det er kun i Badeværelse at jeg bruger Dimmer 400Uni. Den svend jeg arbejder sammen med syntes vi skulle bruge Uni dimmeren, men personligt syntes jeg at vi skulle have bruge Dimmer 350LR:)Mange tak. skriver vis jeg får en opturs oplevelse, eller vis det går down hill.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

McenterFreak skrev:

Kan nogen fortælle mig hvordan det her Karma fungerer. Nu står Lars Jacobsen til 0 i Karma. Han laver stort set ikke andet end at hjælpe folk der har ønsker/problemer. Hvorfor fanden synker han så ned i 0 karma???Er der ikke noget galt med jeres system.(P.S. jeg kan godt forstå at jeg brokkehoved ligger på -3, men den hjælpsomme Lars er på 0, han skulle være på +12)
Tak.Jeg har selv undret mig et par gange, og har stillet spørgsmålet i en anden tråd (IHC-user.dk Endnu bedre)En lille beskrivelse af funktionen kan ses her:http://extensions.joomla.org/extensions/extension-specific/community-builder-extensions/community-builder-profiles/8482Men det er nu ikke for Karma pindenes skyld jeg bruger så meget krudt/tid herinde, og egentlig er jeg også ligeglad med om jeg har -2, 0 eller +12 :P , men jeg ville da gerne have muligheden for at se hvilke indlæg det er jeg er blevet "bedømt" på, så jeg evt. kunne ændre adfærd.Nu er det jo et simpelt ranking system, og jeg tror nok de fleste kan gennemskuet at hvis man har mange indlæg under sin profil er det nok en kvalitet i sig selv. Men ellers findes der da andre Ranking systemer
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Men et eller andet er der nok galt, da jeg er faldet fra +2 til -8, medens jeg skrev indlæget :woohoo: Og der er kun logget disse 10 brugere ind:IHC-User(10 viser) ABO, bs, chrisnielsen, Gunshot, lars-jacobsen, Niko, p09olki8, Shortykiller, SimonAnd, (1) GæstDet er da muligt een af dem har givet mig en dårlig karma pind i mellemtiden, men det har de i hvert tilfælde ikke alle 10. Den ene er en gæst og brugeren p09olki8 er en "ekstra" som jeg har prøvet at lave for at teste om det var muligt at snyde med Karma systemet. Men der er en "lås" på 6 timer før man igen kan give den samme person ny Karma. Det kan være systemet ved en fejl adderer alle brugerne, når der gives dårlig/negativ Karma, hvem ved.Som de fleste brugere herinde er jeg nok lidt nørdet og teknisk interesseret og vil vide hvorfor det virker/ikke virker, end med selve formålet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Ja det med karma virker "sjovt".Der er mange som har hjulpet mig. Jeg har selv bygget hus ( Alt stort set) og vil gerne selv.Hvoran lærer man om pgm i LK visual så man kan " hjælpe" sig selv ( og andre)?Er det den hårde ve, og prøve sig frem, eller den dyre hos LK?Jeg har et nyt og helt udbygge system( controller fuld), men har stadig mange tilretninger mv.PS. fik opdatet til 2.7 ( so far ingen forskel..)MVH Lars :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok