Hop til indhold
  • 0

Automatisk indkobling af alarmen.


Henrik Kjærgaard1354922242
 Share

Spørgsmål

Automatisk indkobling af alarmen. Midt alarm system er en del af midt IHC system, hvor jeg bl.a. har 9 PIR, et LK kodetastatur m.v. Den Alarm blokke som jeg anvender, er blok 6.2.01 C.Nu vil jeg gerne have, at midt IHC-system tænder for alarm systemet hvis ingen af de 9 PIR har været ON i f.eks. 12 timer eller sagt på en anden måde, hvis der ikke har været nogle mennesker i huset i 12 timer bliver alarm systemet automatisk tændt.Jeg har intet problem i at bruge en funktion blok til at styre de 12 timer med. Men derimod er jeg i tvivle om, hvordan at jeg skal tænd for midt alarm anlæg automatisk efter 12 timer?Jeg opfatter at indgangen ”Styresignal fra enhed for til- og frakobling af totalarm” er en simple kip funktion, og som jeg selvfølge kan styre at den kun få et signal fra min funktion blok der styr de 12 timer, hvis alarmen er OFF. Men er der en mere enkel måde? Eller er der nogle der har nogle kommentar hører jeg dem gerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Nå det er måske ikke helt så nemt som jeg troede :blush: Men hvis du f.eks. bruger 4.02a OR blokken og kobler ON/OFF pulsen til indgangen "Tænd med timer" på 1.1.01d blokken så kan du bruge OFF pulsen til at aktivere styresignal indgangen på alarmblokken. Det virker i simuleringen. Der er dog den lille hage ved denne løsning; en evt. alarm sætter processen igang igen og vil derfor deaktivere alarmen efter 12 timer :huh: men det er måske ikke noget problem i praksis.Ellers kan det formentlig klares med en betinget blok 4.08 ind imellem, hvor indgang for permit signal er "Total alarm indkoblet" signalet fra alarmblokken (skal dog inverteres først f.eks. med 4.12 blokken som åbenbart er røget ud med den seneste opdatering af funktionsblokkene !!! Jeg har den ihverttilfælde ikke mere).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er vist nemmest at lave en blok fra bunden, i stedet for at sammensætte en række af dem.Det her ser ud til at virke fint. Alle PIR sensorer skal forbindes til den samme indgang.I programmet er det en betingelse at alarmen er inaktiv førend blokken vil sende en puls for at aktivere alarmen.Hvis alarmen er aktiv vil blokken ikke sende en puls og derved undgå at en alarm detektering vil starte timeren forfra. [file name=Auto_alarm_tilkobling.vis size=214564]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Auto_alarm_tilkobling.vis[/file]

Auto_alarm_tilkobling.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja jeg kan kun give dig ret Allan :X Det var da også et fint lille program, 9 liniers kode de rigtige steder og det var det .... Det burde jeg også nok kunne finde ud af, men det er lige det med at komme igang og få fundet den rigtige logik på programeringen. Jeg må finde en anden lille opgave og øve mig på der ikke er så svær ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok