Hop til indhold
  • 0

2 controler


jan petersen1354922231
 Share

Spørgsmål

HejJeg har et rimeligt stort IHC system med 2 controler, jeg har delt mit system i stue og 1 sal.me der er jo altid lidt der skal deles og feks slukalt er en af dem.jeg har forbundet de to controlere så de bruger den sidste in/out kanal kryds over. men hvordan med selve programeringen er der noglke der har lavet special FB eller har en lille instruktion ?MVH Jan

Link til kommentar
Del på andre sites

15 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Nu er jeg heller ikke ekspert i multicontroller sammenkoblinger, men mener ikke det kan lade sig gøre. Controllerne er selvstændige enheder og SceneView "logger" kun på én controler og kan således kun se og styre denne ene controllers status og funktioner, og altså ikke den/de andre i et system. So i was told :unsure: Der kan selvfølgelig godt overføres signaler mellem controllerne, men sluk alt og lign funktioner skal oprettes "lokalt" i begge controlere og så "linkes" sammen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

HejHver controller er selvstændig, dvs. der skal være et program i hver. For at sende en sluk eller tænd fra den ene til den anden, skal man aktivere udgangen på den ene som så giver signal på indgangen på den anden og visa versa. Det er også at se i det lille eksempel program på http://www.haversen.dk/ihc/Det er ikke muligt at 'overtage' med View begge controllere på samme tid i et vindue, de overtages på hver sin IP og funktioner og program downloades fra hver controller når der skabes forbindelse.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

mwi skrev:

Kære LKTænk hvis i en dag lavede en version af jeres program, hvor man kunne oprette flere controllere i samme program, og få dem til at tale sammen via IP adressen. :dry:
Og det jeg er mest nervøs for er at de laver en ny "HW udskiftning nødvendig" øvelse, så vi kan skifte vores controllere ud igen (mine har foreløbigt kostet 15.000!)
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis man er ude i at have et behov med at få koblet "mange" (flere end 2) controllere sammen og gerne vil have én central styring, tror jeg det er nemmest med en ekstern frontend i form af en PC. På den kan man så køre en applikation der kan kommunikere med flere controllere på samme tid, samle resultaterne sammen og vise det som én samlet løsning. Derved kan man jo også bibeholde/genbruge "gamle" controllere.Men der er nok ikke marked for at udvikle sådan en løsning kommercielt for LK, så det skal vi nok ikke vente fra den front. Måske der sidder der et par lommeprogramører her på IHC-User der syntes opgaven kunne være en interesant udfordring.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej UlrikTak for dit link jeg har kigget lidt på det, skal dir eksempel forstår sådan at jeg skal have den 16 I/O blok i både controler 1 og 2 og så krydse mine signaler der ? Jeg har snakket med LK !!! de sendte mig denne vedhæftet tegning det virker lidt omstændigt hvor imod din ide med at krydse I/O virker logisk.Ja jeg syntes også at hele iden bag IHC er noget tung at 2 eller flere controllere ikke kan snakke sammen og dele I/O er det helt galt måske kunne en smart programmør bruge det trådløse signal det er generalt et problem med at have indput nok, hvis man ikke vil bruge trådløse tryk og hvorfor dælan kan de tryk ikke dasy chanies sammen som en bus !! stram op LK vi skriver 2010 lige om lidt.mvh Jan :blink: [file name=IHC_Sammenkobling_af_2_controllere.pdf size=324706]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/IHC_Sammenkobling_af_2_controllere.pdf[/file]

IHC_Sammenkobling_af_2_controllere.pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

HejJa du skal bruge min blok i begge controller. Når du laver dit program skal skal du lave et i hver controller og trække en funktions udgang over på en 16 I/O indgang og en 16 I/O udgang over på in funktions indgang. På min tegning har jeg brugt 2 ind og 2 ud på hver controller, det er for at få 32 signaler at arbejde med. Ikke sikkert man har brug for så mange men det er muligt at gøre det.Ulrich.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Ulrikjeg har fat i at lave sluk alt hvor jeg kan trække i en FB men jeg har en lampe på trappen den skal der jo være korspondance på.det ene tryk og lampeudtag kommer fra controller #1 det er jo OK men tryk 2 hænger på controller #2 og her kommer linket ind, jeg kan jo ikke bare trække mit tryk som er hardwired til indput 6,1 controller #2 ned på din 16 I/O blok input1 (out 8,1) som bliver til out1 (ind 15,1) på controller #1 jeg er jo nød til at hoppe en tur over i funktioner med mit tryk, selvfølgelig kunne leg lave et kip derover men jeg vil helst ikke have flere FB der styre den samme lampe og næste problem kommer med et Wireless Unidimmer som ogsp skal styres på samme måde.der skal bruges en form for FB som overdrager tryk info men hvilken?MVH Jan

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej.Du kan godt trække det direkte fra tryk ned på 16 I/O, men det er at foretrække at du trækker det forbi en FB. Lav en lille FB hvor udgang følger indgang. Jeg har vedhæftet et lille program hvor det er lavet i. Sluk alt laver du i den ene controller, lader den styre det, og laver en sluk alt forbindelse mellem de to controllere. [file name=Demo_Link_v26_1.vis size=37672]http://ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Demo_Link_v26_1.vis[/file]

Demo_Link_v26_1.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok