Hop til indhold

Pir med røntgensyn?


Recommended Posts

Hej med jer,Jeg har et mærkeligt fænomen i mit bryggers.Når jeg går ind i mit bryggers, tænder lyset udenfor? Også selvom jeg ikke tænder lyset i bryggerset eller lign.?Jeg har et skumringsrelæ siddende udenfor (væk fra Bryggers), som virker fint sammen med alle mine PIR. På væggen lige udenfor bryggers sidder en PIR, som tænder en udendørs lampe. Dette virker ligeledes fint.Det mærkelige er, at når jeg går ud i bryggerset, så tænder lyset udenfor??????Hvordan kan dette lade sig gøre? Der er dobbelt murstensvæg mellem pir og bryggers???Nogen kloge forklaringer?/Brian

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej,Det er indvendigt at jeg åbner en dør til bryggers.D.v.s. at der ikke er pir eller noget indvendigt i bryggers, men lyset tænder udenfor, når jeg går fra køkken ind i bryggers indvendigt i huset????Pir sidder direkte på muren udenfor den indvendige dør til bryggerset. Og nej der er ingen vinduer o.lign./Brian

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror at det han mener er, at når du åbner din dør ind til bryggerset så er der en mulighed for at der trækkes luft igennem PIR sensoren ind i bryggerset eller blæses luft fra bryggerset ud igennem PIR sensoren (afhængig af hvad vej døren åbner).Dette gennemtræk kan foregå via el-rørs installationen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ahh ok, men det er ikke tilfældet, da der ingen ledningstræk er fra bryggers til PIR direkte, dette går via loftet, skunk m.m. og er igennem flere kanaler.Jeg tror faktisk mere på, at det er min G4S alarm pir, som sidder indvendigt i bryggers, direkte på den anden side af min udvendige IHC PIR. Når denne trådløse PIR registrer bevægelse (selvom alarm ikke er sluttet til), sender den en eller anden impuls afsted, som så (igennem væggen) trigger min udvendige PIR???Vil lige prøve denne teori af, ved at blokere den indvendige PIR og se om det løser problemet :)Et mærkeligt problem, men som vi nok skal få en forklaring på........./Brian

Link til kommentar
Del på andre sites

Thomas: G4S bruger trådløse bevægelses detektorer.Brian: det er ikke mange uger siden jeg havde besøg af en G4S mand, og han nævnte noget om at sensorerne går i dvale for at spare strøm, når ikke alarmsystemet er aktivt. Derfor tvivler jeg på at problemet ligger der. Men er da spændt på at høre resultatet af din test.

Link til kommentar
Del på andre sites

allannissen skrev:

Thomas: G4S bruger trådløse bevægelses detektorer.Brian: det er ikke mange uger siden jeg havde besøg af en G4S mand, og han nævnte noget om at sensorerne går i dvale for at spare strøm, når ikke alarmsystemet er aktivt. Derfor tvivler jeg på at problemet ligger der. Men er da spændt på at høre resultatet af din test.
det anede jeg ikke..:blush: men trådløse signaler kan drille andre ting..blot et gæt
Link til kommentar
Del på andre sites

Efter at have tildækket G4S PIR i bryggers starter min udendørs PIR IKKE når jeg træder ind i bryggerset :)De trådløse G4S PIR har dermed en indflydelse på IHC hvis de sidder for tæt på andre kilder. I dette tilfælde var en dobbelt muret væg med 150mm isolering ikke nok......Jeg får flytter G4S PIR lidt væk fra nuværende placering.M.v.h.Brian

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej forumBlot til info;Hvis det er standart udgaven af G4S privatalarm (udgaven der minder om en infiniti alarm) så går pirene i dvale i fire minutter efter de har sendt en alarmtilstand.Altså, når den har sendt melding om en alarmtilstand, holder den pause i fire minutter, og er det aktuelt sender den så endnu et alarmsignal.Jeg kender til problemer der minder lidt om det;En indvendig kombi-pir med microbølge monteret på den ene side af en væg, kan utilsigtet aktivere ting på den anden side af væggen.Denne type pir kan også "se" igenne lette vægge, så til trods for den noget højere detekteringssikkerhed, har det visse problemer.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok