Hop til indhold
  • 0

Email - Notifikationsbeskeder


Myhlendorph
 Share

Spørgsmål

HejHåber en venlig sjæl kan hjælpe mig med at få sat smtp-opsætningen korrekt op på min Administrationsdel.Jf. tidligere tråde i samme forum ser jeg at andre har haft "mærkelige oplevelser" med samme. Men kan desværre ikke finde en løsning :-(Jeg har fået oprettet en tdc-mail - fået opsætningerne til SMTP-serveren og anvender nu følgende:SMTP host navn: asmtp.mail.dkSMTP host port: 587ESMTP server brugernavn: ???@mail.dkESMTP server kodeord: (adgangskoden oplyst af tdc for mail)(og det virker hvis jeg sætter det op med samme oplysninger i outlook - både indgående og udgående - ved derfor at data er korrekte)Men - jeg får "Testen mislykkedes af uvisse årsager"Og her står jeg så af. Hvad gør jeg?På forhånd mange tak,- :-)mvh Bo

Link til kommentar
Del på andre sites

18 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej CarstenHar nu forsøgt mig med Yahoo mail og får desværre samme fejl.Jeg har fulgt følgende vejledning og ser at jeg igen skal benytte en anden port end port 25:http://help.yahoo.com/l/us/yahoo/mail/original/mailplus/pop/pop-08.htmlEr problemet at min internet leverandør er TDC og at der derfor generelt er lukket for udgående trafik på port 25?Og så er jeg uforstående over hvorfor det er muligt at indtaste portnummer i administrationsdelen hvis IHC controlleren alligevel kun understøtter port 25...?Hjææææælp :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

HejJeg bruger denne opsætning til yahoo mailNotifikationbeskedeSMTP host navn: smtp.mail.dkSMTP host port: 25ESMTP server brugernavn: (blankt)ESMTP server kodeord: (blankt)E-mail kontrolServer adresse pop.mail.yahoo.dkServer port 110Brugernavn (mit yahoo)Adgangskoden (mit yahoo)E-mail adresse (mit yahoo)@yahoo.dkJeg har ikke pt lave test med TDC konto men jeg vil lave en test og vende tilbageHilsen Carsten

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

HejTak for svarene. Jeg har fundet hvad min fejl var.DNS server skulle først sættes op i administrationsdelen. Jeg var naiv at tro at når der stod skrevet på selvsamme side "hentet fra pc" - ja så passede det - men nej! Det er tilladt at tænke selv :-)DNS for ex. TDC skal sættes op somprimær: 194.239.134.89sekundær 193.162.153.164og så var det ellers bare at sætte notifikationsbeskeder op som:SMTP: asmtp.mail.dkPort: 25ESMTP: din tdc mail = dit login til smtp serverenkodeord kodeord oplyst af TDCmvh

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg bruger følgende indstillinger:Jeg har webhotel hos one.com!smtp: send.one.comsmtp host port: 2525 (har lavet en port forwarding i min router)esmtp server brugernavn: enelleranden@domæne.dkesmtp server kodeord: kode som passer til ovenstående maildette virker, dog skulle jeg finde DNS oplysningerne fra One, men det lykkedes og både notifikationsbeskederne og email kontrol virker nuhåber det evt. kan hjælpe lidtGlædelig JulMichael

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg kan ikke få det til at virke :( Jeg har TDC og bruger følgendeDomæne-navne server indstillinger:Primær DNS server: 194.239.134.89 (Har også forsøgt med 194.239.134.83)Sekundær DNS server: 193.162.153.164SMTP-server indstillinger:SMTP hoste navn: asmtp.mail.dkSMTP hoste port: 25ESMTP server brugernavn: [mit 12 cifre kundenummer] (Har også forsøgt ikke at udfylde noget her)ESMTP server kodeord: [mit kodeord] (Har også forsøgt ikke at udfylde noget her)Når jeg taster "Udfør test" skriver den: "Testen mislykkedes pga. intern fejl""Test tidsserver" Virker heller ikke :(Jeg har forsøgt med flere b.la. nist1-ny.ustiming.orgtime-nw.nist.govJeg har lidt på fornemmelsen det kan være noget med de porte jeg har åben i min router? Jeg bruger port 80 til min NAS også, så kan de skabe problemer?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Jeg kan ikke få det til at virke :( Jeg har TDC og bruger følgendeDomæne-navne server indstillinger:Primær DNS server: 194.239.134.89 (Har også forsøgt med 194.239.134.83)Sekundær DNS server: 193.162.153.164SMTP-server indstillinger:SMTP hoste navn: asmtp.mail.dkSMTP hoste port: 25ESMTP server brugernavn: [mit 12 cifre kundenummer]ESMTP server kodeord: [mit kodeord]Når jeg taster "Udfør test" skriver den: "Testen mislykkedes pga. intern fejl"
Jeg mener ikke det er nødvendigt at bruge ESMTP' date=' men din afsender addresse som du sætter op i IHC controleren, skal være en TDC godkendt mail adr. ellers afviser TDC mail'en.Afsender addressen er den som du sætter som pop3 mail adr. i e-mail kontrol opsætningen.
"Test tidsserver" Virker heller ikke :(
Prøv at søge i dette forum. Der er en anden tråd med en liste over de NIST tidsserver som understøttes af IHC controleren. TDC's tidsserver understøttes ikke, da det ikke er NIST tidsserver.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

HejsaJeg er ret sikker på du skal bruge ESMTP, og du skal bruge den mail adresse som du vil sende beskeder fra. Jeg kan ikke huske hvordan min ser ud, men jeg kigger lige efter på et tidspunkt i løbet af aftenen. Ligeledes skal du være ret sikker på den port du bruger til at sende mails på, TDC bruger følgende.asmtp.mail.dkPort 25 udskiftes med port 587TDC DNS Server: 194.239.134.83 – 193.162.153.164HilsenMichael

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Ja og de er noget vrøvl de der skriver.esmtp skal bruges hvis serveren kræver godkendelse inden der kan sendes via den - og det gør TDC.
Rolig nu. Deres dokumentation er bare ligeså langt bagud, som resten af deres implementering af IPV4 stacken. Måden som LK har implementeret IPV4 stacken var meget normal for 15 år siden. Dengang brugte du også kun esmtp hvis du havde din egen mail server hostet ude i byen. :)
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej. Jeg har også haft problemer med at min Controller pludselig ikke ville sende mails. Jeg har vist haft problemet siden okt/nov 2011. men har først opdaget det nu. Jeg har en TDC konto så problemet er at de ikke understøtter port 25 mere.Jeg har løst det ved at oprette en dansk Yahoo mail og indtaste flg. under "Notifikationsbeskeder":SMTP host navn: smtp.mail.yahoo.dkSMTP host port: 25ESMTP server brugernavn: ###@yahoo.dkESMTP server kodeord: ###Jeg har desværre ikke fået E-mail kontrol til at virke endnu. Men jeg vender tilbage når jeg har hul igennem der også.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så lykkes det at få hul igennem til E-mail kontrol. Fejlen var at jeg ikke havde tilladt POP adgang fra min Yahoo konto (Gøres under indstillinger)Ellers har jeg sat det op på flg. måde:Server adresse: "pop.mail.yahoo.dk"Server port: "110"Brugernave: "Det jeg logger ind med på Yahoo"Adgangskode: "###"E-mail Adresse: "####@yahoo.dk"

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok