Mikkel Skovgaard Skrevet January 25 Rapporter Share Skrevet January 25 Jeg har snakket med flere med Visual 3 controller med massive pakketab og ustabilt net. Der er også flere herinde der har oplevet mener jeg - men ved noget hvad det skyldes og om der er et fix? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret 11 timer siden Rapporter Share Besvaret 11 timer siden På 9.4.2026 at 21:08 , Jakob Hauerslev skrev: Det virker bare sygt at de hellere vil blive ved med at sende ting til reparation, end at fikse det med en ny firmware. Utroligt at Schneider ikke får en med indsigt til at kigge på det (de må jo have nogen ansat skulle man tro - ellers kan de jo nok skrive til en som dig), og så får det fikset. Det er jo næppe noget der betyder særlig meget for sådan et kæmpe firma. Jeg har lidt på fornemmelsen at ombytnings servicen stopper når deres IHC SpaceLogic KNX gateway kommer på marked. På 9.4.2026 at 21:08 , Jakob Hauerslev skrev: I øvrigt venter de stadig med at frigive det nye IHC interface til KNX. Der er endnu ikke en pris på dimsen, men alene gateway til den koster vejl. 10.000 kr. Og så skal det vist programmeres med et eller andet licensprogram fordi det jo er KNX. Av av av... Såvidt jeg har forstået, skulle man kunne programmer den med deres gratis KNX værktøj. Det er dog begrænset i antal enheder, men det burde ikke være noget problem hvis man bare har en IHC KNX gateway og en Wiser KNX gateway. Det er dog 2 relativt dyre gateways. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret 1 time siden Rapporter Share Besvaret 1 time siden @janushansen Har lavet en ny controller baseret på en RPi og et I/O board. Han er ved at knække deres firmvare og wireless. Men controlleren fungerer, jeg har selv set den i virkeligheden. Hans projekt hedder ihc2knx. https://ihc2knx.dk/desktop/ https://www.facebook.com/groups/1450284150041314 https://www.facebook.com/groups/1359209340861076 Hans controller fungerer som en almindelig IHC controller, der er også mulighed for flere I/O end LK's. Den er ekstrem hurtig at uploade min 10Mb projektfil til. IHC remote forbinder også lige med det samme. Han sidder og arbejder på at få temperatursensoren til at virke, og at gennemskue deres firmware så han kan gemme tællerværdier osv i controlleren. Han kan vist bare ikke komme ind her på sitet da der er noget med hans kode/e-mail og han ikke har fået svar fra admin. Når han har wireless, varmestyringen og gem af målerdata til at fungere sætter jeg den op. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Mikkel Skovgaard
Jeg har snakket med flere med Visual 3 controller med massive pakketab og ustabilt net.
Der er også flere herinde der har oplevet mener jeg - men ved noget hvad det skyldes og om der er et fix?
Link til kommentar
Del på andre sites
27 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts