Hop til indhold
  • 0

Fejlstatus på LK IHC setup - kan ikke finde årsagen

Zilent
 Share

Spørgsmål

Hej! Jeg vil sætte pris på enhver hjælp i retning af at slippe af med nedenstående fejl.

"LK IHC Visual Controller / Viewer" (HW 6.2, FW 2.8.4) blinker grønt i "OK" og lyser konstant rød i "batteri", intet lys in "antenne" LED.

Jeg har ikke noget i ServiceView loggen, der gør mig klogere på denne fejlstatus. Lige nu står den til "Log alle datalinje input hændelser" og der kommer linjer hvor gang vi tænder/slukker enheder m.v.

Vi har et "LK IHC SMS Modem", der er i "Netværk ikke fundet" status, fordi SIM-kortet ikke er aktivt længere. Ved ikke om det kan være årsag til ovenstående, formoder det ikke, men ville alligevel lige nævnte det.

Min formodning er, at en eller anden tryk-enhed er løbet tør for strøm? Men jeg aner ikke hvilken (og vi har en hel del i vores setup). Kan man køre en kommunikationstest til alle enheder eller noget i den stil?

Jeg har forsøgt at tømme loggen og genstarte Visual Controlleren. Fortsat fejlstatus.

På forhånd tak for enhver hjælp.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Jeg tror ikke der er noget galt udover at du har et eller flere batterier i wireless enheder som trænger til at blive skiftet. Du kan læse mere om de enkelte dioder i den PDF som er installeret på din PC sammen med Visual, men herunder er en kort beskrivelse.

OK dioden skal blinke grønt. Helst med ca. 1 sek on, og 1 sek. off, men kan også blinke lidt hurtigere hvis du har netværks forbindelse til controlleren.

Batteri dioden vil lyse rød hvis en eller flere wireless enheder trænger til et nyt batteri.

Antenne dioden lyser/blinker kun når der sker kommunikation med wireless enheder. Når der ikke skal sendes beskeder til dem, eller nogen påvirker en wireless enhed, er der intet lys i dioden.

Netværk ikke fundet fejlen på SMS modemet lyder meget sandsynlig når SIM kortet ikke er aktivt. Den "fejl" har intet at gøre med de 3 dioder.

At finde hvilken wireless enhed som trænger til et nyt batteri kan være besværligt. Sommetider bliver det logget i serviceview, men ikke altid. Jeg vil anbefale at du skifter alle batterierne, for når først en enhed er ved at løbe tør for strøm kommer de andre sikkert kort tid efter, og så meget koster nye batterier heller ikke.

Link til kommentar
Del på andre sites