Hop til indhold
  • 0

Fabian


Thefab
 Share

Spørgsmål

Hej derude

Håber meget i kan hjælpe mig står i den situation at tidligere i ugen stoppede mit IHC med at virke. Fandt ud af at det var strømforsyningen (der var tydeligt en brændt komponent) dertil bestiller jeg en ny og den installeres.  Herefter stopper mit IHC så igen i dag og tænker om det er det samme igen men nej der er intet af se på strømforsyningen. Strømforsyningen sagde lyd (sådan en summe lyd af en art) da den blev sat til strøm og da den kørte, men nu siger den intet så ved ikke om det bare er strømforsyningen igen uden at der er noget visuelt at se. Håber nogen har nogle gode ideer fordi jeg har ingen :(.

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Velkommen til IHC user.

Den nye strømforsyning kan godt være defekt, ses dog sjældent. Var den helt ny, eller er det en genbrugt. Der kan også være noget gået galt under monteringen. De plejer ikke at “sige” noget. 

Om den er defekt bør du ret hurtigt kunne afgøre ved at måle om der kommer 24v DC ud af den. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
13 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Velkommen til IHC user.

Den nye strømforsyning kan godt være defekt, ses dog sjældent. Var den helt ny, eller er det en genbrugt. Der kan også være noget gået galt under monteringen. De plejer ikke at “sige” noget. 

Om den er defekt bør du ret hurtigt kunne afgøre ved at måle om der kommer 24v DC ud af den. 

 

Mange tak. 
Den var ikke ny men kom fra et system hvor den lige var brugt.

hvordan ville man gøre det? Er ikke så elektronisk stærk. Tænker man ville bruge et multimeter men på hvilken indstilling. 
Tak for svar og hjælp :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Et multimedier vil være fint, på 24 v siden skal den stå på DC.  Men da du “Er ikke så elektronisk stærk”  og skal ind og rode i selve tavlen, vil jeg anbefale at du kontakter en elektriker. Strøm er IKKE legetøj, og forkert brug kan resultere i alle mulige skader på personer og bygninger mm. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
22 timer siden, Thefab skrev:

Mange tak. 
Den var ikke ny men kom fra et system hvor den lige var brugt.

hvordan ville man gøre det? Er ikke så elektronisk stærk. Tænker man ville bruge et multimeter men på hvilken indstilling. 
Tak for svar og hjælp :)

Hvis du "Er ikke så elektronisk stærk.", og ikke ved hvordan man gør noget så basalt som at måle om der kommer 24VDC fra en strømforsyning, så begynder jeg at spekuler på hvordan du har fået skiftet strømforsyningen, samt om det overhovet er en 24VDC strømforsyning eller om den er kraftig nok.

Som Henning skriver. Tag fat i en elektriker. Har han ikke en brugbar strømforsyning på lager, kan han hente en hos den lokale grosist, således at du har lys igen inden fyraften.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
23 timer siden, Lars1 skrev:

Hvis du "Er ikke så elektronisk stærk.", og ikke ved hvordan man gør noget så basalt som at måle om der kommer 24VDC fra en strømforsyning, så begynder jeg at spekuler på hvordan du har fået skiftet strømforsyningen, samt om det overhovet er en 24VDC strømforsyning eller om den er kraftig nok.

Som Henning skriver. Tag fat i en elektriker. Har han ikke en brugbar strømforsyning på lager, kan han hente en hos den lokale grosist, således at du har lys igen inden fyraften.

Jeg vil prøve at tage fat i en elektriker har bare haft svært ved at finde en. Men endnu engang tak for svar og hjælp begge to. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Thefab skrev:

Jeg vil prøve at tage fat i en elektriker har bare haft svært ved at finde en. Men endnu engang tak for svar og hjælp begge to. 

Enhver elektriker, med eller uden IHC erfaring kan løse et 24VDC strømforsynings problem. De fleste elektriker ved hvordan man gør det allerede inden de starter i lære.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok