Hop til indhold
  • 0

Bruge jeg forkert LK IHC Visual


Sigvald Brusberg
 Share

Spørgsmål

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg har flyttet dit indlæg da det INTET har at gøre med wiser. Derudover har jeg slettet dit andet indlæg, da de lignede hinanden.

Du kan ikke bruge en forkert Visual version. Visual vil advare dig hvis visual og controllerens firmware version ikke passer sammen. Dit problem ligner mere et tegnsæt problem, hvor programmet er lavet med en windows version som kørtet i et sprog/tegnsæt og du nu har downloadet programmet på en windows pc med et andet sprog/tegnsæt. Du kan bare rette den underlige tekst og uploade programmet igen. Visual laver et syntax check når det indlæser programmet, så syntaxen er ok. Det er derfor alene et kosmetisk problem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 hours ago, Sigvald Brusberg said:

jeg får denne boks utrolig mange gange i programmet Hvad kan det skyldes? 

Der ser ud som om der er noget galt med dit IHC projekt. Hvis du henter det fra controlleren og gemmer det på din computer så kan du åbne det i Notepad. Hvis du ser de der mystiske lange tekster du er noget gået galt. Hvor meget det er ødelagt er ikke til at sige. Du kan evt. uploade det til @Mikkel Skovgaards dokumentationsservice og se hvad den siger.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

OK - nu er det fixet...

Som Lars korrekt skriver er det en windows setting som skal stå korrekt - Man kan se det i menu'erne i IHC programmet som ikke vil vise æ,ø,å.


image.thumb.png.9c6b8667f5006ea86b199c305a2253a0.png

Hvis eller når man har været så uheldig at uploade sit program til kontrolleren med fejl i tegnsætning, kan det kræve en del tilretning i notepad, men det virker som Astronauten foreslår. Jeg havde heldigvis en tidligere backup som kun havde få ændringer og derfor let kunne lave søg & erstat i notepad. indlæses i visual og uploades til controlleren.

Så efter lidt  tilretning i Windows, er alt nu tilbage til det gamle :-)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok