Hop til indhold
  • 0

Lys blinker højfrekvent - Lav spænding på 24V


Martin Balle
 Share

Spørgsmål

Kære Alle

Jeg har udfordringer med at lyset blinker og kontakterne klapper i spidsbelastningsperioder.

I den forbindelse, har jeg fundet ud af at 24V systemet dykker ca. 0,3 V for hver outputkontakt der trækkes. Når lystet blinker kommer jeg helt ned omkring 19V på 24V-systemet, så jeg tænker at det godt kan være derfor kontakterne ikke kan holde.

Mit spørgsmål er om jeg har for meget belastning på min 15W-transformer og i stedet skal købe en 75W? …. Eller om det er normalt at en transformer bliver træt efter ca. 30 år, og jeg bare kan købe en ny på 15W?

Ud over controller trækker den Skumringsrelæ, 4 stk. inputmoduler, 5 stk. 230V outputmoduler samt 1 stk. 24V outputmodul.

…… Eller har I andre begavede input til hvad problemet kan skyldes.

Mvh.

Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Martin

Velkommen til IHC User

En 30 år gammel strømforsyning har gjort sit. Løsningen på kort sigt er en ny. På lidt længere sigt skal du overveje hvad du vil med dit "smart home" LK har er desværre valgt at lukke for IHC, så der sker ikke mere og det bliver efterhånden svært at skaffe nye komponenter.

Hvis du ikke vil ud i en total udskiftning, bør du seriøst overveje at købe en nyere brugt controller. Især hvis din controller har samme alder som din strømforsyning.

Der sker rigtig meget på området, men der findes, IMHO, endnu ikke nogle ordenlige alternativer, men det er bare min private holdning.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok