Hop til indhold
  • 0

Tyveriblok forbikoblerzone


nygaard2005
 Share

Spørgsmål

Jeg har en "hjemmelavet" funktionsblok, udført af Otto Haue! Til forfatter eller andre med viden herom er her mit spørgsmål:

Funktionsblokken har nr 6.2.02.7b, som jeg anvender sammen med original FB 6.2.01.h: Jeg anvender den for på SMS at få besked om alarmens oprindelse!

Imidlertid får jeg ofte en alarm fra forbikoblerzonen ved enten indgang eller udgang, og jeg har mistanke om at det skyldes at den hjemmelavede FB omgående sender besked fra min PIR i det rum, der er forbikoblerzone!

Nogen der kan bekræfte det, komme med et forslag til udbedring, så jeg fortsat får specifikke SMS alarmer?

FB 62027b.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Tænker det skyldes at de 2 funktionsblokke ikke er lavet til at  arbejde sammen. Som han skriver, så er hans FB "lavet således at der differentieres mellem de 4 zoner". Og LKs nye alarmblok 6.2.1.h har igen zoner. Det havde den gamle. Om det kan bringes til at virke er svært at sige.

Der findes dog en udgang "Alarm startet via" på den nye, som kan bruges direkte som input til en ny FB, som kan sende dine SMSer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Udgangen fra "Alarm s..." har nok oprindeligt også været tiltænkt de tekniske alarmer, men de (LK) har aldrig fået lavet dette. Ligeledes har de aldrig fået lavet en blok som bruger "Alarm s...." som input, så den blok skal du enten selv lave, eller få mig eller en anden til at gøre det.

Om der skal ændres i SceneDesign kommer an på hvordan det er lavet pt. Hvis det er virtuelle udgange der trigger SMS beskederne, så burde det ikke være nødvendigt. Hvis SMSerne trigges direkte fra udgange på funktionsblokken, så er det forfra. Det er dog ikke svært.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har tænkt mig at bruge FB 4.1.03.a_forsinket tiltræk/frafald, og sætte den ind mellem forbindelsen fra PIR i forbikoblerzonen og til den "hjemmelavede FB. Forsinkelsen i tiltræk sætter jeg til 20 s, og forsinkelsen til frafald sætter jeg til 0 s!

Teoretisk burde det virke, men det skal komme an på en prøve!

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok