Hop til indhold

Tryk 4 tast 2 dioider i ihc 2.8.6


Smail
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg er ved at konvertere min ihc visual 1 konfiguration til ihc visual 2. I denne henseende har jeg et komponent med 4 tryk hvorom to af dem har en diode som set på den første vedhæftede figur. Dennes konfiguration i ihc visual 1 ser ud som på figur 2 hvor der i komponenttype er valgt "4 slutte 2 lysdioder". Det tilsvarende som jeg synes passer bedst i ihc visual 2 er en "Tryk 4 tast 2 dioder" input produkt.

Hertil er spørgsmålet om man skal gøre noget i udgansg vinduet (markeret med rødt på den pågældende figur) eller skal man bare ignorere disse udgange og konfigurere de 4 indgange som om at det bare var en simpel "tryk 4 tast"?

Mange tak på forhånd.

Fortsat god aften :)

IMG_20231013_214833.jpg

Capture.JPG

Capture.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

@Lars1, mange tak for svar :)

Jeg kan ikke helt finde ud af om de bruges i programmet i visual 1. Hvordan kan man se disse være koden i visual 1?

Hvorfor er det at "4 tryk 2 led", i modsætning til en almindelig "4 tryk", også har 2 udgange? Hvordan bruges disse udgange? Jeg synes ikke at jeg kan se noget i dokumentationen.

Link til kommentar
Del på andre sites

I Visual indsætter du et produkt, dette produkt kan f.eks. være dit 4 tryk med 2 dioder, dermed har du både 4 input og 2 output i det samme produkt, hvilket ikke noget problem i Visual.

På dit første billede, er der lys i den nederste diode, så mon ikke den bliver brugt til noget i programmet. Hvordan du finder den kan jeg ikke huske.

Tænker du med fordel bør gennemgå den ganske udmærkede "Hjælp" der er i Visual.

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Smail skrev:

@Lars1, mange tak for svar :)

Jeg kan ikke helt finde ud af om de bruges i programmet i visual 1. Hvordan kan man se disse være koden i visual 1?

Hvorfor er det at "4 tryk 2 led", i modsætning til en almindelig "4 tryk", også har 2 udgange? Hvordan bruges disse udgange? Jeg synes ikke at jeg kan se noget i dokumentationen.

Jeg har ikke haft fat i Visual 1 i over 10 år, så jeg kan ikke huske hvordan man ser om noget er brugt eller ej deri.

I Visual 2 findes der forskellige modeller for tryk. De svare alle til de fysiske udgaver som man kan købe. F.eks. 4 tryk uden dioder, 4 tryk med 2 dioder o.s.v. Hvis du tilføjer et 4 tryk uden dioder, så er der 4 indgange, men ikke nogen udgange som kan konfigureres. Hvis du tilføjer 4 tryk med 2 dioder er der 4 indgange og 2 udgange som kan konfigureres.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har læst dokumentationen igennem, men jeg synes ikke at jeg får den info jeg behøver. Det som forvirrer mig er at jeg hidtil har lavet indgangs- og udgangskomponenter separat fra hinanden og koblet disse med funktionsblokke. I dette tilfælde står jeg med et komponent som har begge dele og jeg ved derfor ikke hvad som skal kobles til udgangene.

Jeg må prøve noget.

Mange tak for svar :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er altid en udfordring når man skifter fra én måde til en anden, og der er stor forskel på arbejdsprocessen i Visual 1 og 2. 

Det bedste råd må næsten være at du så hurtigt som muligt "glemmer" det gamle og vender dig til det nye.

22 minutter siden, Smail skrev:

Det som forvirrer mig er at jeg hidtil har lavet indgangs- og udgangskomponenter separat fra hinanden og koblet disse med funktionsblokke. I dette tilfælde står jeg med et komponent som har begge dele og jeg ved derfor ikke hvad som skal kobles til udgangene.

Det er i princippet det samme du gør i Visual 2, bare med begge dele i samme produkt. Dine 4 tryk skal til Input på funktionsblokken og fra output på funktionsblokken forbinder du dine dioder.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er super med dette lille eksempel. Jeg vil læse det igennem.

Er det korrekt forstået at de to udgange er til dioderne? Noget lignende en separat udgang til eksempelvis et lampeudtag. Vil dette så også betyde at hvis man ikke programmerede dioderne så vil produktet stadig virke (antaget at indgangene er programmerede korrekt) hvorom dioderne "bare" ikke vil lyse?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok