Hop til indhold
  • 0

Opgradering af controller fra visual 1 til visual 3


Carsten71
 Share

Spørgsmål

Hej I forummet 

 

Jeg har IHC i mit hus, som jeg byggede i 2006, jeg påtænker at opgradere controlleren fra en visual 1 til sidste nye model visual 3 

Jeg har fået læst programmet ud fra min gamle controller, og nu er spørgsmålet om man kan læse det gamle program ind den den nye controller, eller om programmet skal konverteres ? 

I forhold til den nye controller, tænker jeg at det bare er "PLUG AND PLAY" vedr. den fysiske udskiftning - kan nogen bekræfte det ? .... 

Hvis mit gamle program skal om programmeres til den nye version controller - er der så nogen der kan gøre det ? eller findes der evt. et konverterings program der kan klare opgaven 

 

Mvh. Carsten 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Der er desværre ingen genvej, der skal kodes et nyt program.

Men det kan ligesom den gamle laves “offfline” og man kan starte med det mest simple: kip tænd/sluk af lys. Og derefter når skiftet er udført,  langsomt tilføje flere og flere features, som alarm. Pir, ur automatik mm.

Søg lidt i forummet, emnet har været oppe mange gange før. Og ja selve skiftet er bare 1:1. Det tager ikke lang tid.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Udover at lave hele programmet offline, har du også mulighed for at lægge programmet op i controlleren, uden at der er nogen I/O moduler tilsluttet. Herefter kan du teste programmet via ServiceView, hvor du manuelt kan ændre tilstand på tryk m.m. som hvis de var fysisk monterede, hvilket er bedre end offline simulering. Det eneste som ikke virker i ServiceView uden fysiske enheder tilsluttet er wireless relæer, stikkontakter og dimmer, LED dimmer og modem's

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok