Hop til indhold
  • 0

IHC LED Dimmer 2 Channel - hvad gør jeg forkert?


Poul Winther
 Share

Spørgsmål

Nu har bidt i det sure æble, og investeret en mindre herregård i, at opdatere fra Visual 1 til Visual 3, primært for, at få adgang til LED dæmpere. Men dæmperne er det eneste, jeg ikke kan få til at virke. Her et udklip:

 

Dimmer.thumb.png.a0b67427abbe7fa02f584357e6b21256.png

Jeg har forbundet 24V og RS485, fase, nul og tændledning, (som tænder lamperne, hvis jeg sætter den på en udgang i stedet) og så har jeg taget en bus-dimmer, linket den, forbundet tryk og niveauer, men intet sker. Selv når jeg simulerer, og dæmperen går ON, som vist ovenfor, forbliver lysniveauet på 0%.

Hvad har jeg overset?

*Lidt pinligt i øvrigt, at når man laver ny inkompatible hardware, at man så ikke kan inkludere en simpel funktion til, at læse aktive inputs, og sætte outputs, men sådan er det jo. :-)

På forhånd tak - mvh.

Poul

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvis du kan linke og firmware opdater LED dimmerne er det ikke slutmodstanden som er problemet. Den bør være der, men er ikke 100% nødvendigt hvis dit bus kabel er under 1M fra controller til fjerneste dimmer.

Simmulering sker offline. Jeg har aldrig rigtig brugt det, men jeg ved at der er problemer med tilbagemeldingen på andre produkter i simulerings mode. Om det også er tilfældet med LED dimmer ved jeg ikke, men vil ikke undre mig.

Med serviceview kan du se status på ind og udgange, samt sætte begge manuelt. Her sker det live direkte på det kørende program i controlleren. Serviceview kræver Java, så hent en Javastarter, så du slipper for at rode med div. Java problemer. Check tråden "Login mislykkedes" i FAQ sektionen. Der er link til 2 forskellige Java starter.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak - kom godt på efterfølgende, at det ikke gav mening, når sim heller ikke virkede.

Jeg har modstand på, men det gør ingen forskel. Dæmperen tænder - både i sim og serviceview, men lysniveauet forbliver nul. 

Jeg får et hav af fejl i serviceview, som ikke just siger mig noget. Controlleren modtager tilsyneladende masser af forskellige hex koder, i stedet for de forventede værdier. Men dels kan jeg læse serinummeret i link menuen, og der er ingen problemer med hverken firmware opdt. eller linkningen, så kommunikationen burde vel virke?

image.png.a054ea320768c9c87f0c027a54ec98dc.png

Det eneste jeg ikke kan, (udover at få det til at fungere) er at unlinke en dimmer. Det nægtes bare.

image.png.f565bae2f3b954d0af485a1c2da2b9be.png

Jeg må give op endnu engang.

Mvh.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der er nogle fejl i LED dimmernes firmware, som kan give de fejl du ser. Det spøjse er at fejlene kan løses midlertidigt ved at firmware opgrader dimmerne med seneste firmware. Problemet med unlink kan også løses med en firmware opgradering af dimmerne. Jeg måtte firmware opgrader mine dimmer 3 gange med samme firmware før mine dimmer blev stabile og jeg igen kunne unlinke dem. De har nu kørt i snart 6 mdr. uden problemer.

Når du firmware opgrader dine dimmer, så vælg firmware opgrader ALLE dimmer. Af en eller anden grund bliver problemerne ikke løst hvis man vælger at firmware opgrader dimmerne en af gangen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 7.6.2023 at 00:01 , Poul Winther skrev:

Hej Lars,

Tak for input, det må jeg få prøvet, men det lyder ærligt talt lidt sølle. Stakkels elektrikere som skal forsvare prisen overfor kunderne.

Jeg valgte godt nok alle dimmere, men har godt nok kun gjort det en enkelt gang.

Tak så vidt!

Fik du løst dit problem?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok