Hop til indhold
  • 0

Ihc lysdæmper 350LR udskiftning


Persebbe
 Share

Spørgsmål

Hej. Jeg har en kammerat som har overtaget et hus med ihc installation og flere lysdæmper i tavle. Nu vil han så gerne have led pærer i. De er forsynet fra jernkernetrafo. Kan jeg mont eltako un12 lysdæmper.  Bare 1 til 1. De er styret af en 24v output. Eller findes der andre alternativer. Eller skal der led driver til , eller wireless dimmer.

Link til kommentar
Del på andre sites

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Har i prøvet om de eksisterende lysdæmper funger med LED? Nogle gange virker det med de gamle tavle dimmer. Med jernkerne trafoer imellem dimmerne og LED pærene er sandsynligheden for at det virker stor.

Hvis det ikke virker, kan problemet også være at LED og jernkernetrafo ikke passer sammen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Lars1 skrev:

Har i prøvet om de eksisterende lysdæmper funger med LED? Nogle gange virker det med de gamle tavle dimmer. Med jernkerne trafoer imellem dimmerne og LED pærene er sandsynligheden for at det virker stor.

Hvis det ikke virker, kan problemet også være at LED og jernkernetrafo ikke passer sammen.

Ja  har prøve med 5w osram. Nogle rum vil de godt lyse men ikke før jeg sætter en alm 20w spot I.  Og dæmpning er meget ringe.. ofte står lyset og flikker.. 

Ved heller ikke om man kan få en dimbob til 12v

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 timer siden, Persebbe skrev:

Ja  har prøve med 5w osram. Nogle rum vil de godt lyse men ikke før jeg sætter en alm 20w spot I.  Og dæmpning er meget ringe.. ofte står lyset og flikker.. 

Ved heller ikke om man kan få en dimbob til 12v

En Dimbob på 230V siden af trafoen kan måske løse problemet, men så kan man ligeså godt lade være med at sætte en LED pære i. En af effekterne ved end Dimbob er at effekt forbruget hæves så det kommer over den nedre grænse som LK's gamle dimmer har.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Et Wireless i HW version 2, vil altid være at foretrække frem for alt andet, da den giver langt flere muligheder for daglig komfort, men det vil kræve en omprogrammering.

Det må jeg prøve så.. hvad mont man wireless udtag i ude ved siden af tavlen.. fås der en dåse til. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 timer siden, Persebbe skrev:

Ville et wireless lampeudtag kunne gøre det.  

Hvis du er så heldig at der er tale om en Visual 3 controller kan du også bruge en LED tavle dimmer, men de understøttes desværre kun af Visual 3 controller.

Hvis ikke dåsen til dimmeren popper op når du bestiller den, så led efter denne https://www.lk.dk/produkter?iid=#503R6410

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Lars1 skrev:

Hvis du er så heldig at der er tale om en Visual 3 controller kan du også bruge en LED tavle dimmer, men de understøttes desværre kun af Visual 3 controller.

Hvis ikke dåsen til dimmeren popper op når du bestiller den, så led efter denne https://www.lk.dk/produkter?iid=#503R6410

Tak... det er desværre kun en visual 2

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok