Hop til indhold
  • 0

Underligt problem. Wireless relæ påvirker wireless dimmer


Veirum
 Share

Spørgsmål

Jeg har har en underlig oplevelse med min meget lille ihc wireless installation. Jeg har to lampeudtag der sidder til den samme afbryder ude i tavlen, gammelt kip relæ-system. De to udtag har jeg gerne ville splitte op og har derfor købt to wireless lampeudtag, et relæ og 1 dimmer begge i nyeste udgave. 

Det underlige er at relæ som sidder først virker helt fint og tænder og slukker uden problemer. Min dimmer opfører sig meget underligt. Hvis den er tændt og jeg tænder eller slukker for relæ udtaget begynder dimmer at blinke, tænde, blinke, slukke og så tænde og meget andet. 

Hvordan kan det være at dimmeren påvirkes af lampeudtaget som sidder før? Skal jeg have noget før f.eks. kondensator eller lignende. Skal siges at jeg ikke har jord i udtagene.

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jord er kun relevant som beskyttelse. Det er ikke relevant for funktionaliteten.

Hvad er det for lampeudtag og tryk du har købt? 1 modul FUGA dimmer har et mimimums effekt krav på 20W og er dermed uegnet til LED pære. Kommer man under de 20W kan du få de problemer du beskriver. Ø80 lampeudtags dimmer har ikke noget minimums effekt krav.

En kondensator, dimbob (tror jeg nok det hedder) eller tilsvarende kan måske løse problemet, men det eneste de gør er at sikre at du overholder minimums belastnings kravet og dermed kan du næsten ligeså godt sætte en halogen pære i isteddet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

kip-Relæ er bare konstant tændt og de er i serie, kører på samme kiptænding. Den opfører ig stadig på samme måde når jeg tænder og slukker for wireless relæ uden last. Også når jeg bare skruer pæren i og ud i wireless relæet. Virkelig mærkligt. Har prøvet andre pære. Samme resultat

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er muligt at jeg misforstår dig, men dit wireless relæ og wireless dimmer må IKKE sidder i serie. De skal sidde parallelt. Udover det bør du tage forsyningen og 0V til dit wireless relæ og wireless dimmer på tilgangs siden af dit kip relæ. Der er ingen grund til at tage det på afgangs siden. Dermed udelukker du at kip relæet er årsagen til dine problemer. Endnu bedre er det hvis du forsyner dit wireless relæ og wireless dimmer direkte fra gruppe afbryderen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Sorry ja de sidder i parallel, mig der vrøvler. De sidder i de to eksisterende lampeudtag. Det er også meningen på sigt at de bare sidder direkte i, men det var mens vi byggede om. Tak for alle svarene. Jeg prøver at de som jeg kan få det af kip-relæ i tavlen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok