Hop til indhold
  • 0

Kæmpe problemer med min IHC installation


Svarre
 Share

Spørgsmål

Kære forum

Min IHC installation er pludselig begyndt at opføre sig meget mærkeligt!

Jeg anvender 6.2 controller og jeg har et mix af wireless og fortrådede enheder (primært PIR, lysføler og tudere). 

Det startede med, at jeg ikke havde kontakt til det meste af mit lys, men ikke det hele. Senere på dagen havde jeg kontrol med lidt mere, enkelte gang det hele. Næste morgen var det meste væk igen...

Jeg har genstartet en lang række gange, ingen umiddelbar forskel. Jeg har lagt et tomt program ind og restartet. Derefter lagt det rigtige program ind og restartet. Det gjorde, at det meste af mit lys virkede efter lidt tid, men nu er jeg tilbage til, at det meste ikke virker.

Det virker som om, at der er en eller anden proces, der måske kører i loop, som forhindrer beskederne at blive opfanget af controlleren. Men det er kun et gæt.

Jeg vil virkelig påskynde nogle ideer eller forslag!

MVH
Per

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Har du selv lavet noget i programmet eller huset, f.eks. skiftet pærer til LED eller pillet en temperatursensor ned.

For at isolerer problemet til controlleren bør du fysisk fjerne et evt. internet kabel fra controlleren. Genstart gerne controlleren bagefter.

Har du fuld forbindelse til alle dine Wireless lamper.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det lys som ikke virker, sidder det altsammen på samme I/O moduler? I såfald kan det være et eller flere af dem som er defekte eller måske 24V strømforsyningen som ikke længere er helt som den skal være.

Det er set før at wireless enheder pludselig er blevet unlinket. Prøv at unlinke en af de wireless enheder som ikke virker, upload programmet, genlink og upload programmet igen. Det er vigtigt at du uploader programmet mellem unlink og genlink samt efter genlink.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok