Hop til indhold
  • 0

Programmering Af Ny Controller


ridderdk
 Share

Spørgsmål

Hej

 

Jeg søger en person der kan hjælpe med programmeringen af en ny Visual controller m viewer.

 

Jeg er selvfølgelig parat til at betale for det,enten i naturalier eller cash, jeg har en ven som er elektriker, han har styr på kablerne i huset, dog har han ikke kendskab til ihc.

Jeg har behov for at blive sat igang med i Visual IHC, jeg kan ikke gennemskue de muligheder man har for at sætte datalinie og ind/udgange i kontakter og lampeudtag, jeg tænker det må være afhængigt af hvor man har koblet kablerne til på controller og output modul. Men derfor kan man vel sætte værdierne og så bagefter sørge for at sætte kablerne som programmeret, eller?

 

Jeg kan uploade konfigurationen fra min gamle controller og kan tage billeder af dokumentation lavet i papir for 13 år siden hvor alt ser ud til at være beskrevet. 

Hvis en venlig person måske kan lave en .vis fil til mig baseret på eksisterende konfiguration (eller måske bare en del af opsætningen, og så kan jeg baseret på dette selv lave resten) og eventuelt guide mig videre, altså sådan noget som: husk kabler skal forbindes på samme måde som på gamle controller, sådan uploader du konfiguration til ny controller efter du har udskiftet o.s.v :-)

 

Lidt yderlige info kan ses i denne tråd:

http://www.ihc-user.dk/forum/topic/5016-ihc-nybegynder/

 

 

/Henrik
Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

 

Hej

 

Jeg søger en person der kan hjælpe med programmeringen af en ny Visual controller m viewer.

 

Jeg er selvfølgelig parat til at betale for det,enten i naturalier eller cash, jeg har en ven som er elektriker, han har styr på kablerne i huset, dog har han ikke kendskab til ihc.

Jeg har behov for at blive sat igang med i Visual IHC, jeg kan ikke gennemskue de muligheder man har for at sætte datalinie og ind/udgange i kontakter og lampeudtag, jeg tænker det må være afhængigt af hvor man har koblet kablerne til på controller og output modul. Men derfor kan man vel sætte værdierne og så bagefter sørge for at sætte kablerne som programmeret, eller?

 

Jeg kan uploade konfigurationen fra min gamle controller og kan tage billeder af dokumentation lavet i papir for 13 år siden hvor alt ser ud til at være beskrevet. 

Hvis en venlig person måske kan lave en .vis fil til mig baseret på eksisterende konfiguration (eller måske bare en del af opsætningen, og så kan jeg baseret på dette selv lave resten) og eventuelt guide mig videre, altså sådan noget som: husk kabler skal forbindes på samme måde som på gamle controller, sådan uploader du konfiguration til ny controller efter du har udskiftet o.s.v :-)

 

Lidt yderlige info kan ses i denne tråd:

http://www.ihc-user.dk/forum/topic/5016-ihc-nybegynder/

 

 

/Henrik

 

hej henrik

prøv evt at lave et lille program i den nye visuel software og læs brugsforviringen, hvis folk skal hjælpe dig igang er det måske også en god ide at skrive hvilket område du bor i

mvh Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

jeg har opdateret min profil så man kan se hvor jeg bor.

vedlagt er min start på program (stak10.vis), jeg har kun lavet stue og entre, da jeg gerne vil være sikker på jeg er på rette vej før jeg fortsætter.

vedlagt er også dokumentation der viser stik og udtag på stue og entre, samt udtræk fra gammel controller.

Jeg er som sagt meget i tvivl om hvad hvordan man finder Adresse (ud/indgang og datalinie).

Vil være glad for at høre om jeg er på rette spor.

 

post-7528-0-45819800-1437397156_thumb.jp

post-7528-0-65791800-1437397158_thumb.jp

stak10.vis

IHC.TXT

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er kun eksempel på hvordan en løsning kan laves - altså en standard. Det er ikke ensbetydende med at det er minimumsløsning som man skal følge og implementere. Men den er meget god at læne sig opad da der er sammenhæng i alt (det meste). Og der findes en udførlig opskrift på hvordan man kan lave sin dokumentation af installationen.

Det findes også en nyere udgave der heder Bolig. Den er med integreret varmestyring, det er "den gamle" ikke.

Men fordelen ved IHC er jo netop flexibilteten så det står dig frit for om du vil benytte en fix og færdig standard løsning. Bruge LK's normale FB'r med kip (det starter de fleste med) eller programmere dine egne individuelle FB'r. Eller lave en kombi af det hele.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så fik jeg programmeret alle udtag og tryk og idag havde jeg besøg af en elektriker som afmonterede den gamle og tilsluttede den nye controller.

Da jeg efter en del genvordigheder med usb, firmwareopdatering og java problemer endelig fik uploadet configurationen til den nye viste det sig jeg havde været heldig idet alle tryk faktisk gjorde hvad jeg håbede :-)

 

Til gengæld må jeg desværre konstatere stik er forbundet alt for mange ad gangen til at styre ordentlig, og da der ikke var ekstra kabler i stik bliver det for besværligt.

Så jeg tror jeg bliver nødt til at investere i enten nogle smart plugs eller nogle wireless ihc stik (sidder der en afbryder i disse?) for at styre de stik som jeg gerne vil slukke automatisk.

 

Nu skal jeg se om jeg kan gennemskue hvordan tidsstyring virker til min pir i carport - har nogen et fif til en simpel fb der kan bruges? - den skal bare tænde mellem 17 og 05, samt slukke automatisk efter 10 minutter :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så fik jeg programmeret alle udtag og tryk og idag havde jeg besøg af en elektriker som afmonterede den gamle og tilsluttede den nye controller.

Da jeg efter en del genvordigheder med usb, firmwareopdatering og java problemer endelig fik uploadet configurationen til den nye viste det sig jeg havde været heldig idet alle tryk faktisk gjorde hvad jeg håbede :-)

 

Til gengæld må jeg desværre konstatere stik er forbundet alt for mange ad gangen til at styre ordentlig, og da der ikke var ekstra kabler i stik bliver det for besværligt.

Så jeg tror jeg bliver nødt til at investere i enten nogle smart plugs eller nogle wireless ihc stik (sidder der en afbryder i disse?) for at styre de stik som jeg gerne vil slukke automatisk.

 

Nu skal jeg se om jeg kan gennemskue hvordan tidsstyring virker til min pir i carport - har nogen et fif til en simpel fb der kan bruges? - den skal bare tænde mellem 17 og 05, samt slukke automatisk efter 10 minutter :-)

Der sidder afbryder på IHC wireless stikkontakterne, men du kan ikke bruge dem i dit program desværre. Wireless stikkontakter er kun modtager. Dog plejre tilbagemeldingen på udgangen at virke så man kan bruge denne til at afgøre om en wireless stikkontakt er tændt eller slukket. Det er dog ikke noget LK supporter, og der er ingen garanti for at det virker med alle fw versioner.

 

Du kan evt. anskaffe dig en mobil wireless stikkontakt, og øve dig på den. Den virker præcis som de fastmonterede, men du skal ikke have fat i en elektriker for at udskifte dine eksisterende stikkontakter til wireless. De mobile fåes også som dimmer, og med eller uden jord. De faste fåes kun som relæ med jord. Tilgengæld fås de i flere farver end de mobile.

 

Wireless mobil stikkontakt. http://billigihc.dk/lk/lk-ihc-wireless/stikkontakt/ihc-wireless-mobil-stikk-relae-m-j-1-stk

Wireless fast stikkontakt http://billigihc.dk/lk/lk-ihc-wireless/stikkontakt/ihc-wireless-stikkontakt-13a-hvid-1-stk

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok