Hop til indhold
  • 0

vindmåler


henrik
 Share

Spørgsmål

Hej er der noglen der ved om man kan få en vind måler til ihc.Det er helt fint hvis er noget at man skal stille hvor meget det skal blæse, før det slår fra.Det jeg enlig bare vil have, er at min markise, selv køre ind når det blæser for meget, så den ikke går i stykker når det blæser.

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Henrik.God idé!LK laver ikke nogen vindmåler, men man kan sagtens bruge andre fabrikater. Udfordringen er (som du skriver) at finde een, der kan bruges sammen med IHC - dvs. en, der kan forbindes til et input-modul på en eller anden måde. Det er der få der kan - De fleste vejrstationer, man kan købe fra OBH, Philips etc., viser ikke information om vindhastighed - og dem der gør, har ikke nogen udgang.Der findes lidt dyrere vejrstationer, der kan kobles til en computer via USB - og hvor man så i et program kan aflæse og gemme alle mulige data. Det er for eksempel den slags, der bruges på DMIs "Borgervejr": Her uploader diverse brugere data til DMI på baggrund af, hvad deres egne vejrstationer viser.Men det er jo ikke særlig smart at skulle have pc'en tændt, for at det virker, så derfor bliver udvalget endnu mere begrænset, når man skal finde noget, der kan kobles direkte på IHC'en.Nogle fabrikanter laver allerede "markisestyringer". De behøver jo ikke at blive koblet på markisen, men kan blive koblet på IHC'en i stedet.Her er et eksempel fra Conrad.de:Selve vindmåleren (Conrad KS 555):Conrad_KS555.jpgforbindes trådløst til styringen (Conrad MS 555)::[img size=172]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/Conrad_MS555.jpgsom forbindes til et 24V-inputmodul. Grænseværdien for, hvor meget det skal blæse, før relæet trækkes, sættes på styringen.Priser:

Conrad KS 555 vindmåler:               €  99,95Conrad KS 555 markisestyring:          €  49,95Forsendelse fra Tyskland:              €  12-----------------------------------------------I alt                                  € 161,90Svarende til ca. 7,44·161,90:  Ca. kr. 1.200,--

-- JakobLinks:[ul][li]Conrad.de[/li][li]Teknisk information for vindmåler KS 555 (på tysk)[/li][li]Teknisk information for markisestyring MS 555 (på tysk)[/li][/ul]

post-221-1354925675981_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej,Windowmaster laver en kombi model med regn og vind måler, der kan kobles sammen med IHC.Vær dog opmærksom på placeringen, samt hvor længe din markise er om at køre ind...........Med venlig hilsenAllan GøndahlIHC ChefkonsulentIBITechnic ApS+45 7070 1656info@wihc.dkwww.wihc.dk

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har prøvet at bruge den nævnte Windowmaster regn og vindsensor på IHC og den virker perfekt til formålet.Hilsen MortenRegn- og vindsensorWLA 330AnvendelseKan tilsluttes WUC og WLC styreenheder via WLF sensor-interfaces og WSC brandcentralerForsyningsspænding24 V DCStørrelse (BxHxD)80x160x55 mmFarveGrå [img size=403]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/WLA_330.jpg

post-2429-13549256760025_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej,Jeg har efter en del undersøgelse købt løsningen fra Conrad.de da WindowMasters løsning kostede omkring 2500 kr og Kochs løsning ikke indeholder regnmåler.Det virker også fint.... DOG er det sådan at mit input når det regner er pulserende (100sek on, 50sek off) med nogle få undtagelser (240sek on, 50sek off) hvorfor denne ændring ved jeg ikke og det var Conrad pt ikke kunne oplyse mig om.Hvis det har noget med vindhastigheden eller regn mængden at gøre ville en dekryptering være rar.Er der nogle der ved hvorfor det er pulserende, hvad det betyder?Mvh Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok