Hop til indhold
  • 0

Magnetkontakt timerstyring


Simonf
 Share

Spørgsmål

Hej alle,

Jeg håber én kan hjælpe mig!

Jeg har monteret en magnetkontakt som skal hjælpe med at lukke vores garageport hvis vi selv glemmer det.

Indtil videre er det lykkedes mig at lave en "Følg/Invertering" blok der går on når magneten slipper, det sætter en "Trappeautomat" blok igang der tænder lyset i garagen når skumring er "on".

Men jeg har en udfordring med at finde en funktionsblok der kan starte en timer på ex. 5 min. når magneten slipper og så giver en puls på det hjælperelæ jeg har på der går til garageport styringen der åbne/lukker porten ved en puls.

Den regel jeg leder efter er:

- Ved magnetkontakt off (slipper)

- Start timer 5 min.

- Efter 5 min. puls på relæ 0,5 sek.

- Med mindre magnet går on (porten allerede bliver lukkes af mig)

 

Hvilken blok kan gøre dette?

 

De bedste hilsner

Simon

PS. Jeg har vedhæftet projektet. 

Løvvej 12122021.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Hi

På 12.12.2021 at 17:38 , Simonf skrev:

Hej alle,

Jeg håber én kan hjælpe mig!

Jeg har monteret en magnetkontakt som skal hjælpe med at lukke vores garageport hvis vi selv glemmer det.

Indtil videre er det lykkedes mig at lave en "Følg/Invertering" blok der går on når magneten slipper, det sætter en "Trappeautomat" blok igang der tænder lyset i garagen når skumring er "on".

Men jeg har en udfordring med at finde en funktionsblok der kan starte en timer på ex. 5 min. når magneten slipper og så giver en puls på det hjælperelæ jeg har på der går til garageport styringen der åbne/lukker porten ved en puls.

Den regel jeg leder efter er:

- Ved magnetkontakt off (slipper)

- Start timer 5 min.

- Efter 5 min. puls på relæ 0,5 sek.

- Med mindre magnet går on (porten allerede bliver lukkes af mig)

 

Hvilken blok kan gøre dette?

 

De bedste hilsner

Simon

PS. Jeg har vedhæftet projektet. 

 

Hej Henning,

 

Tusinde tak for blokken,

Den fungerer ikke rigtigt. Men ved ikke hvad der går galt. Har prøvet at køre simulering og i praksis. Når man påvirker magneten så sker der ikke noget længere nede i blokken.

Har lige taget et screenshot

Mvh
Simon

Udklip.PNG

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvad er det der ikke virker ?

Hvis du tænker på at tiden ikke tæller ned, så er det fordi programmet er lavet som jeg syntes det skal laves, og her indstiller du din default tid under indstillinger. Jeg ved godt at LK gør det anderledes, men der følger også nogle udlemper med. F.eks. kan du med LKs måde ikke se hvad din default tid er, og dermed indstiller du reelt i blinde.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok