Hop til indhold
  • 0

230 volt styrer input relæ


jesperdyhr
 Share

Spørgsmål

Hej IHC’ere

Hvad skal der til for at lade p-plads lyset tænde facadelyset i f.eks 10 minutter? 
p-plads lyset er på en anden gruppe og styres ad en bevægelsessensor. Og facadelyset sidder på et IHC wireless relæ på en controller. 
 

Jeg tænker at der skal bruges et wireless input relæ som på en eller anden måde skal aktiveres af p-plads lyset, og give besked til controlleren om at tænde facadelyset i 10 minutter. 
 

Hvem har en god løsning på denne opgave? 
 

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Du skal sætte et overdragelses relæ på parallelt med p-plads lyset, så det trækker når p-plads lyset tænder. Kontakt sættet på dette overdragelses relæ skal du forbinde til en IHC indgang. Om det er et wireless input relæ eller et fysisk input afhænger af hvor svært det er at trække kabler mellem overdragelses relæet og den fysiske IHC installation.

Alternativt kan du erstatte p-plads PIR'en med en IHC PIR og så sætte et andet IHC wireless relæ til at tænde p-plads lyset.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu er det noget siden jeg har haft Visual åben, men mon ikke der er en standard funktions blok hvor lyset slukker efter x antal min. Bare husk at du ikke må styre en udgang med 2 forskellige funktions blokke. Medmindre du erstatter den nuværende facade lysstyrings funktions blok med den nye skal du derfor sætte en OR funktions blok ind mellem de 2 lys styrings funktions blokke og facadelys udgangen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Vær opmærksom på at Indbygningssenderen er ikke beregnet for stående signaler. Kontaktsættet skal desuden kunne bære den meget lille kontaktstrøm ved 3V der etableres ved kontakt. Hvis kontaktsæt ikke er egnet til det vil det holde op med at virke efter kort tid. 
Bemærk desuden at ledere skal terminernes direkte og uden forlængelser pga. 3V forsyning.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Okay - så jeg burde ikke have indgangen lukket så længe p-plads lyset er tændt. Jeg havde faktisk regnet med bare at sætte et relæ på lampeledningen, som skulle trække et relæ, der aktiverer indgangen med “closed”. Den ville så være closed så længe som p-plads lyset er tændt. 
Hvordan kunne jeg lave et signal på en anden måde? 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der kan anvendes et oneshot relæ som sikrer at signalet er kortvarigt. Jeg har dog ikke selv erfaring med løsningen i relation til indbygningssenderen. 
Jeg ville nok starte med at sikre at det indkomne signal er tilstrækkeligt - meget gerne med rssi værdier i det grønne felt for at være robust under forskellige forhold. Du skal jo tænke på at signalet ikke sendes flere gange og kun ved skift.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok