Hop til indhold
  • 0

Opgradering IHC installation


Hax
 Share

Spørgsmål

Da jeg for 11 år siden fik installeret IHC var det med en ver. 120B 1200. Nu er jeg ved at få lavet en større tilbygning og kunne i den forbindelse godt tænke mig at få installeret en 820 B 1400 i stedet. Kan det gøres uden videre - og er der noget jeg bør være opmærksom på i den forbindelse?

Link til kommentar
Del på andre sites

14 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
Gæst IBISystem.dk

Hej HaxHvis du ikke føler dig helt klar til at kaste dig ud i den helt store omprogrammering, så har jeg et tilbud, som du kan læse mere om på IBISystem.dk omkring konvertering af gamle DOS installationerMed venlig hilsenAllan GøndahlIHC Konsulent

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg kører version 1.32 og jeg overvejer at opgradere til wireless, da jeg har et par stikkontakter samt håndklædetørrere som ikke er IHC-trådet samt jeg mangler et etskra tyk et sted hvor der ikke er ført ledning.Mine spørgsmål er:Hvor stor en opgave er det at omkode til den nye software version? Jeg er på basis/begynder-niveau sådan rent IHC-programmeringsmæssigt - min installation er ikke vanvittig 'intelligent' - noget PIR/skumrings-styring + nogle dimmere med lysscenarier styret af et par B&O øjne og sluk alt.. ..og så måske det svære spm.: hvad er min gevinst udover mulighed for nogle trådløse kontakter/tryk?Kan se at IBI tilbyder at konvertere for kr. 50 pr. streng, men hvad betyder det for en komplet installation?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

når du skifter til wireless kan rækkevidden var drilsk med tryk, især dem med 4 tryk.i den nye controller er der en masse guf og ændringer, men hvis du ikke har planer om at gøre det mere smart og udnytte den mere, skulle du måske overveje det lidt.IBIsystem´s priser skal du tage med IBI, få et tilbud fra ham, det koster vel ikke noget.hvis du ikke selv er tryg ved det, så få IBI til at hjælpe dig.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der er ikke så meget at tænke over (udover prisen) - det er bare at få skiftet:laugh: Trådet OG Wireless er bare løsningen, både for nye og for opgradering.Hvis du \"leger\" lidt med programmeringen, så er Version 2 også meget nemmere og giver flere muligheder.Så download manualen og kig i den (selvom der er et par småfejl).Så er der også noget at læse i juleferien.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så er wireless controller indkøbt.. og 267 siders brugermanual er printet og klar til læsning på i vinterferien!Men.. jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal angribe opgaven :unsure: Findes der en 'IHC for dummies' (noget i retning af: først oprette rumnavne, beskriv kontakter, inputmoduler, derefter indsættes FB osv.) - altså i hvilken rækkefølge skal jeg gøre tingene? Hvis det var en helt ny installation, hvordan ville en elektriker så gribe det an? Findes der en standard start-fil, som modificeres til at passe til den aktuelle installation eller?Føler mig lidt spørge-Jørgen-agtig - håber det er ok :blink:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Gordon,Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar.Desværre er der ingen "IHC for Dummies".Jeg har selv efterlyst en.Mit råd:Sæt dig i en god stol, med en eller flere kopper kaffe/the, læs manualen (den er ikke så helt ringe) på den måde du synes man skal læse en manual. Når du så har læst den, tænd din computer og start visualprogrammet. Leg lidt med det, lav nogle simple forbindelser, evt. nogle af de eksempler, der er i bogen. Simulér programmet prøv dig frem. Så kan du senere uploade programmet til controlleren - men få lidt føling med det først.Ovenstående fremgangsmåde har virket for mig - men ok jeg havde leget med den tidligere version først.God fornøjelse.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok