Hop til indhold
  • 0

Mystik med IHC og HomeAssistant


PapaKjaer
 Share

Spørgsmål

Hej,

Jeg har IHC (sw6.1) og en HA kørende på en Pi3. Det virker fint, har glæde af HomeKit på alle husets (ihc) udgange. Og jeg kan styre nogle HUE lamper med mine IHC tryk (binary-sensor og automations). Fint Fint.

Men hver nat ‘taber’ IHC trykkene forbindelsen (sammen tidspunkt), så jeg ikke længere kan tricke en automation via IHC trykkene. Jeg kan forsat styre IHC via HA-interfacet og via HomeKit. Og hvis jeg så genstarter HA, så virker trykkene igen. Jeg har fjernet alle automations (undtagen omtalte), og tjekket programmeringen af controlleren. Jeg kan ikke finde nogle fejl. Jeg har geninstalleret HA på Pi3’en og genstartet controlleren - uden fejlen forsvinder.

Jeg tænker det kan være min controller som er ved at være ‘træt’, men synes det er meget mystisk. Jeg kan jo løse det med en HA genstart via automations, men synes det er en forkert løsning.

Nogle ideer/forslag?

hilsen
Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
30 minutter siden, niklascp skrev:

Dannes der nogle beskeder i loggen på HA?

Jeg har nogenlunde samme opsætning, men har aldrig oplevet det du beskriver.

Nope. Men jeg har også slået det meste fra i recorder på HA. Jeg tror også det er controlleren, som giver problemet. Måske jeg skulle prøve at få en pc til at gemme log’en fra controlleren...!?!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 timer siden, EjvindHald skrev:

Se dette link og læs indlægget fra @Claus Skovgaard 7. februar 2017. Du skal sætte HA til en sende en dummy kommando med jævne intervaller + forøge timeout, som han gjorde det i openHAB.

Tak, Ejvind! 

Jeg lavede en dummy-switch i HA som tænder en udgang på en ledig port i mit IHC-setup - og så en automations som trigger udgangen hver 20. min. Og nu ser fejlen ud til at være væk - så det kan vel være det var noget idle/dvale-værk i controlleren. 
 

Selvom det er en work-around og ikke løser selve grundproblemet, så satser jeg på det gør mit setup brugbart. Det er bare federe at IHC-trykkene tænder HUE-pærerne direkte, i stedet for lampeudtagene.

Igen, tak for hjælpen!

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok