Hop til indhold
  • 0

LAN port virker ikke


DucatiMatrix
 Share

Spørgsmål

Jeg lavede en tråd for nogle år siden omkring Win7 jeg ikke kunne få til at virke med min controller HW 6.2 (kan jeg stadig ikke, kører windows XP). Dette endte med jeg fandt ud af at min LAN port ikke virkede. Derfor denne nye tråd.

Jeg endte med at bytte controlleren væk, men den blev desværre byttet forket og ligger nu stadig på mit bord, med defekt LAN port.

Nogle muligheder for at fejlsøge på defekt LAN port? Der er ingen lamper der lyser på LAN = ingen kommunikation, seneste firmware er på, forskellige PC'er prøvet. Selve controlleren virker fint, alt kommunikaiton skal dog foretaget via USB. Men LAN kunne nu være lidt rart.

 

 

58efc95e001ba_IHC-Controller.png.jpg.29641e5cb5bb8fb0cbb30542afad06af.jpg

Controller.PNG

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Ved ikke om de der små dongles dur på en controller. De er jo mest til funktion den anden vej - at få eth på en PC der kun har usb. Og der skal man formentlig benytte en driver eller have installeret et eller andet på devicen (PC’n) før det fungere.

Men du kan selvfølgelig prøve, de koster jo ikke alverden, heller ikke med en ekstra adapter eller kabel der konvertere fra USB-A til USB-B

Jeg var mere ovre i noget ala denne:

https://www.danbit.dk/da/portservere-med-usb-usb-over-netvaerk/9401-4-x-usb2-0-porte-over-gigabit-ethernet-netvaerk--usb-netv-rksserver--usb-forl-nger---extender-over-ethernet.html

og så eller samme princip som man benytter med de helt gamle controllere der har seriel port og man benytter en MOXA eller anden seriel til eth converter.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok