Hop til indhold
  • 0

Automatisk udelys m.m.


Per Gludsted
 Share

Spørgsmål

Hvorfor virker mit ude lys ikke ?Jeg kan tænde det på kontakten!Pir kan tænde dem!Men uret tænder dem ikke når det bliver mørkt ??Jeg har brugt den forprogrammeret blok 2.1.3Programmet ligger på http://10los.dk/index.htm:S Emnet blev drejet en hel del og svarene hjalp ikke.. men jeg har fundet ud ad at det var pir'erne der var skyld i at det ikke virkede uret gav en besked og pir'erne gav bagefter en anden....

Link til kommentar
Del på andre sites

25 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

først velkommen til..har du checket om dit skumrings relæ virker?lyset tænder kun hvis skumrings relæ er trukket/aktiveret.sæt evt. tiden i IHC´en til 21:00 og hæng en sort pose eller papæske over skumrings relæet.din tid slukker for lyset kl 23:30 og tænder igen kl 06:30

Indlægget redigeret: thomasbl, den: 2007/11/13 15:22

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu har han fået det han ville ha' ;)Synes også altid det er nemmere at lave dem selv, så får man det man har brug for, og ikke alle mulige andre som ikke skal bruges til noget.. Jeg gør det samme med ind og udgangene i V2, hvis jeg f.eks skal styre et vindue, så laver jeg et udgangsprodukt med udgangene åben og luk ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kan man lave sine egne ind- og udgangsmoduler i XML - så vil jeg også lære det!Hvor kan jeg finde mere information om hvordan, for I eksperter vil vel ikke lave et kursus ;) - eller bare kort om hvordan det gøres.Der skrives i ...............program, og det konverters således................Der må være flere derude der er interesseret i det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det nemmeste er at gå ind og kopiere en af filerne der passer nogen lunde til det du vil lave, og så navngive den med det næste heksadecimale tal i rækken.Åben den i et text program som kan arbejde med REN tekst, altså IKKE Word eller lignende, men f.eks notepad.Så kan du sidde og kopiere ind og udgange, navngive dem osv. og husk igen det hele står i heksadecimale tal, og det virker ikke hvis du har 2 der hedder det samme ;)Programmet loader modulerne når det åbner, så hvis du har visual åben, og du laver det, så kommer den først frem når du har genstartet programmet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så er julen overstået... Eller noget..Fik bare lige lyst til at lave den med det samme alligevel ;)Sidder alligevel bare og venter på en opringning.Lille guide, må meget gerne tjekkes for fejl:Jeg ønsker at lave et udgangsmodul som er et vindue med motor på, der skal være en åbn- og en luk udgang.Jeg går ind i mappen: C:\Programmer\LK IHC Control\IHC Visual\Products\Datalinie produkter\Output og åbner dem en efter en, til jeg finder det udgangsmodul der ligner det jeg skal bruge mest. Kopierer det, og navngiver det som det næste ledige heksadecimale tal der er. F.eks: product220aDerefter åbner jeg det i et program der hedder EditPlus, men man kan lige så godt bruge Notepad, som ligger i windows som standard. Jeg er blot vandt til at bruge EditPlus til al slags programmering.Jeg vælger at kopiere product2702 fra Generelle i stedet for nogen fra Output.Det eneste jeg roder ved her, er følgende:<product_dataline id=\"_0x01\" product_identifier=\"_0x2702\" name=\"Bruger defineret udgangsprodukt\" locked=\"no\" icon=\"_0x84\"> <dataline_output id=\"_0x02\" name=\"Udgang\" /></product_dataline>product_identifier=\"_0x2702\" retter jeg til så den passer med produktets nye navn:product_identifier=\"_0x220a\" I name=\"\" skriver jeg det som modulet skal hedde.Locked=\"\" kan rettes til yes, så kan man ikke ændre navnet inde i programmet.Icon=\"\" er jo så hvilket ikon der skal benyttes. Umiddelbart har jeg ingen anelse om hvilke ikoner der findes, men man kan jo prøve sig lidt frem.Følgende linie kopierer jeg så der er en pr udgang der skal være i modulet: <dataline_output id=\"_0x02\" name=\"Udgang\" />Så vi får følgende: <dataline_output id=\"_0x02\" name=\"Udgang\" /> <dataline_output id=\"_0x02\" name=\"Udgang\" />Der skal så rettes så de hedder 02 og 03. <dataline_output id=\"_0x02\" name=\"Udgang\" /> <dataline_output id=\"_0x03\" name=\"Udgang\" />Så retter vi lige navnene, så vi også kan se hvad der er hvad :) <dataline_output id=\"_0x02\" name=\"Åben\" /> <dataline_output id=\"_0x03\" name=\"Luk\" />Til slut har vi en funktion der ser sådan her ud:<product_dataline id=\"_0x01\" product_identifier=\"_0x220a\" name=\"Vinduestyring\" locked=\"yes\" icon=\"_0x84\"> <dataline_output id=\"_0x02\" name=\"Åben\" /> <dataline_output id=\"_0x03\" name=\"Luk\" /></product_dataline>

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok