Hop til indhold

Alternativ til antennesplitteren fra LK


Jakob Barfod
 Share

Recommended Posts

For ikke så længe siden frigav LK deres antennesplitter:820b0011.gif.Det billigste, jeg har fundet den til, er (som sædvanlig) BilligIHC's pris, som i dag er kr. 529,00 inkl. moms.Første gang jeg så prisen, var jeg ved at falde ned af stolen. LK ligger ganske som sædvanligt ikke i den billige ende af spektret.I dag dukker der så en reklame ind ad døren fra Malmbergs (et svensk firma med to filialer i Danmark (Herlev og Odense), der ikke sælger til private. I den er der denne antennesplitter:[img size=400]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/Antennesplitter_fra_Malmbergs.jpg(Klik på billedet for stor udgave) Hvis man kigger på billedet, står der 5-1000 MHz - og det burde jo dække den frekvens, som Wavenis (og dermed IHC) benytter på 868 MHz. Dæmpningen er så omkring de 6 dB, hvor LK's kun er 3dB pr. udgang.Til gengæld er LK's version 2.545% dyrere...Er der noget, jeg har overset? Hvis man skal have en splitter, kan det da ikke betale sig ikke at prøve...-- Jakob

post-221-13549256725842_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er ikke antenne ekspert!men hvis man eksempelvis går ind og kigger på triax hts fordelere angiver de kun dæmpningen i intervallet 5-860 mhzpå trods af at fordeleren står til at virke i området 5-1000mhzMåske er der en anderledes teknik i LK fordeleren. Eller måske prøver LK bare endnu engang at slå plat på deres "mærkevare" som de gjorde med priserne for deres USB-->Rs232 & NULL modem kabelet til Visual 1...:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

thomasbl skrev:

du skal så lige have nogle connector konvertere, da LK bruger SMA connector og den du har fundet er F-connector. så tror jeg ideén går af fløjten, og alle de led vil kunne drille signalet
Du har ret; ethvert led vil nok dæmpe en smule; men LK bruger jo også selv konvertere, uden at det angiveligt påvirker dæmpningen; til deres egen splitter skriver de;
Alle tilslutninger til antennesplitteren er af typen SMA Han, men kan ved hjælp af de medfølgende adaptorer konverteres til FME Hun og SMA Han, således at forskellige kabel- og antennekombinationer kan udføres.
Jeg tror mere på problemet med impedansen; IHCs 50 ohm versus splitterens 75 ohm:
Et almindelig antenne signal, som Malmberg/Triax/osv. splitteren har en impedans på 75 ohm, hvor IHC bruger et antennesystem med en impedans på 50 ohm.
]Det er ikke sikkert, at det er et problem i praksis - men jeg har da ført set kabler med forskellige impedans koblet sammen vha baluner. Baluner dæmper dog signalet, og det er jo som regel ikke dæmpning, man er ude efter, hvis man i forvejen har brug for en splitter...-- Jakob
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 months later...

Dæmpning er på 6 db mod LK´s på 3 db.......jamen så er dæmpningen dobbelt så stor og du halvere derved dit signal, det kan da kun give problemer, så jeg vil give ABO retHilsen ALG.....:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok