Hop til indhold
  • 0

Opdatering af 2.6.122


ChristianLJ
 Share

Spørgsmål

Hej!

Vi har lige købt hus med en ældre IHC installation fra 2010 med en Visual Controller, model 820BA202. 
Softwaren der er installeret er version 2.6.122.

Får jeg nogle markante forbedringer ved at opdatere firmwaren og er der nogen jeg skal være opmærksom på ifbm. opgraderingen, så jeg ikke ødelægger den?

På forhånd tak.

Mvh Christian

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Christian og velkommen til IHC-user.dk :)

 

Jeg har et ordsprog der hedder: if it aint broke, dont fix it.

Så hvis alting fungere så vil du ikke umiddelbart få noget mere eller nyt ud af en opgradering. Det kan dog være nødvendigt hvis du vil benytte nye moduler/hw i din installation. De fleste opgraderinger der er kommet på det seneste er af sikkerheds mæssigt årsager og fejlrettelser, ikke så meget pga funktionalitet. Så har du ikke controlleren på (Inter)nettet, så er det nærmest ligemeget. Og den gamle controller uden viewer inviterer jo ikke ligefrem til det.

Men den kan dog komme til at gøre  mere gavn f.eks. vha. IHC Captain og en raspi. Og så vil det nok være en fordel den er opgraderet til nyreste firmware.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg er ikke sikker på om det er nødvendigt. Så derfor prøv bare at vent. Benytter nemlig ikke selv Openhab eller lign. så kan ikke udtale helt skråsikker.

Men LK åbnede for noget kommunikation i de senere firmware, således at de gamle controllere uden viewer alligevel kunne benyttes til noget fornuftigt. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok