Hop til indhold
  • 0

Openhab :Map transformation !! Er det noget i bruger


bozidar
 Share

Spørgsmål

Hej

 

Jeg får en masse map transformation warnings. Er ikke stødt på at det skal sættes op. Er det noget i bruger..?

Jeg har forsøgt at aktiverer map transformation bindingen , ,men så går system amok.

Hvad gør i ?

edItemDTOMapper] - Failed transforming the state 'ON' on item 'Sovevearelse_pir' with pattern 'MAP(motion.map):%s': Couldn't transform value because transformation service of type 'MAP' is not available.

2020-03-28 10:05:51.284 [WARN ] [rest.core.item.EnrichedItemDTOMapper] - Failed transforming the state 'OFF' on item 'Isabella_pir' with pattern 'MAP(motion.map):%s': Couldn't transform value because transformation service of type 'MAP' is not available.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
43 minutter siden, Kandersen skrev:

Ja, og du får faktisk årsagen at vide :-)
 

dSå du skal ind i PaperUI -> Addons -> Tranformations. Og der skal du installere den der hedder Map Tranformation.

Det har jeg prøvet 4 gange , hvor loggen gik helt besærk.

Jeg prøvede så lige alligevel, og nu ser det sgu ud som om det fungere... Fatter det ikke.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
40 minutter siden, bozidar skrev:

så er "fejlmeddelsen" ny

Hvad er det for en fil den henviser til

Failed transforming the state 'NULL' on item 'Bryg_pir' with pattern 'MAP(motion.map):%s': An error occurred while opening file.ad det er

har fundet filen..Kan ikke se  hvorfor den ikke kan åbnes kigger lige på retigheder.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nej  den vil/kan stadig ikke "åbne" den ..

Hvordan ser din fil ud. Kan evt bare prøve at kopiere det ind..

Retighederne skulle være i  orden nu.

Bare for en god ordens skyld..Det er her den skal ligge ikke 

/etc/openhab2/transform

 

GLEM DET er fixet...

Motion map skal selvfølgelig hedde motion.map..

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok