Hop til indhold
  • 0

12-13 VDC input som styring?


Hmlfc
 Share

Spørgsmål

Hej.

Jeg har et problem med elektriske lås / dørtelefon. Når jeg trykker på "nøglen" på dør åbner enheden i huset giver den et udgangssignal som pulserer en 3-4 gange fra 5-12(13) VDC. Dette gør at låsen  "klikker" / åbner når den når over 12 VDC. Men det medføre desværre også. At den person som skal åbne døren. Skal tage i den, i det øjeblik den klikker. Og det er ikke så nemt.

Kan man sætte dette et 5-13 VDC signal på en 24 input enhed i mit IHC?. Og så lave en output på en ekstern strømforsyning. Hvor den fx holder spændingen i 10 sek.

på forhånd tak

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
21 timer siden, Hmlfc skrev:

Hej.

Jeg har et problem med elektriske lås / dørtelefon. Når jeg trykker på "nøglen" på dør åbner enheden i huset giver den et udgangssignal som pulserer en 3-4 gange fra 5-12(13) VDC. Dette gør at låsen  "klikker" / åbner når den når over 12 VDC. Men det medføre desværre også. At den person som skal åbne døren. Skal tage i den, i det øjeblik den klikker. Og det er ikke så nemt.

Kan man sætte dette et 5-13 VDC signal på en 24 input enhed i mit IHC?. Og så lave en output på en ekstern strømforsyning. Hvor den fx holder spændingen i 10 sek.

på forhånd tak

 

 

 

Det lyder som om at du skal finde fejlen i din dørstyring som virker som at det kører udenfor IHC?

Men ellers kan du måske bruge dette modul på en indgang og lave en regel ved de forskellige spændinger du nævner: https://www.zigza.dk/Sensorer/0013-DH_Analog_0-10V_H

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Et simpelt 12v “overdrage relæ” vil også kunne gøre trikket.

Relæspolen tilsluttes dørstyrings udgangen, og relækontakterne til et IHC input. Så benyttes en simpel Følg FB med forsinket frafald. Det hele styrer så en udgang der forsyner dørlåsen. Evt. via endnu et “overdrage relæ”.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok