Hop til indhold
  • 0

Fjerne IHC Røgalarm


Baldissera
 Share

Spørgsmål

Hej,

Jeg har en relativ ny IHC installation som blev opført i forbindelse med renovering af vores hus for små 2 år siden.

Der fik vi b.la installeret to stk IHC Control Røgsensor optisk / termisk som forbinder til tavlen med backup batteri på.

Jeg er stille og roligt gået over til lidt Google Home/Nest efterfølgende og har fået anskaffet mig nogle af deres røgalarmer, da de nemt går på Google Home, God app, og kører batteri, så det nemt at montere flere.

I den forbindelse vil jeg fjerne de faste IHC alarmer jeg har. Men hvad kræver det? 

Hvis jeg blot afmontere de fysiske røg alarmer, og lader installationen være i tavlen, hvad sker der så? 

Håber i kan hjælpe (-:

Og hvis det er, så tænker jeg at sælge de afmonterede Røgalarmer bestående af Røgalarm og Sokkel - købt for små 1000,-

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
20 minutter siden, Lars1 skrev:

Du skal have rettet i IHC programmet når du fjerne røgalarmerne, ellers vil din alarm gå igang, da røgalarmerne virker ved at indgangen er konstant ON når der ikke er brand.

Hvis du ikke har anden alarm end røg alarmerne kan du sandsynligvis bare fjerne alarm blokken.

Hej Lars,

Tak for dit svar. Ja tænkte jeg også godt. Er det svært at fjerne fra programmet?

Ud over røgalarm, har vi en lydgivere som starter ved bevægelse ved vores 2 stk pir vi har monteret. 

Og så kan vi slå røgalarm fra ved langt tryk på en knap i vores teknikrum.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis du aldrig har rodet med programering af LK IHC eller forsøgt at forbinde til controlleren er der en stejl lærings kurve, men er man lidt teknisk kan det klares på 1 dags tid. For en som har erfaring med LK IHC tager det måske 10 min.

Når du har PIR også skal alarm blokken sikkert forblive der, men røg alarmerne disables. Det kan også sagtens lade sig gøre og tager heller ikke mere end 10 min. Alt efter hvilket program der ligger i din IHC controller kan de muligvis gøres via serviceview uden at ændre i programmet.

Trykket til afstilling af alarmen bliver overflødig hvis du fjerne hele alarm blokken, men sålænge du har alarm PIR bør du bibeholde det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 minutter siden, Lars1 skrev:

Hvis du aldrig har rodet med programering af LK IHC eller forsøgt at forbinde til controlleren er der en stejl lærings kurve, men er man lidt teknisk kan det klares på 1 dags tid. For en som har erfaring med LK IHC tager det måske 10 min.

Når du har PIR også skal alarm blokken sikkert forblive der, men røg alarmerne disables. Det kan også sagtens lade sig gøre og tager heller ikke mere end 10 min. Alt efter hvilket program der ligger i din IHC controller kan de muligvis gøres via serviceview uden at ændre i programmet.

Trykket til afstilling af alarmen bliver overflødig hvis du fjerne hele alarm blokken, men sålænge du har alarm PIR bør du bibeholde det

Det har jeg. 

Har siddet og leget lidt med det og sat lidt forskellige tryk på forskellige lys i rum, og installeret de der Trådløse fjernbetjeninger, så har lidt erfaring (men kun meget lidt) 

Det lyder dog ikke til at være den sværeste opgave. Men måske også lidt risikabelt (-:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det værste der kan ske er at alarmen går igang, og jeg kender ikke til nogen LK IHC alarmer som alarmer til en alarm central, så jeg vil sige at risikoen er minimal. Bare sørg for at have en backup af programmet som du kan gå tilbage til.

Hvis det er standard LK funktions blokke, så kan du marker funktions blokken og trykke F1. Så åbner villedningen for den pågældende FB. De er rimelig gode. Hvis du har redigeret i FB's så virker F1 ikke længere, men så kan du bare tilføje en ny FB med samme versions nr. og trykke F1 på den.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok