Hop til indhold
  • 0

Tvangsstyre udgang


Soeren65
 Share

Spørgsmål

Måske et dumt spørgsmål, men kan man via IHC Visual slukke en udgang? Sidder i Spanien og i morges var der strømudfald hjemme i DK, og jeg havde lyssimulering kørende. Åbenbart har strømudfaldet og den efterfølgende reetablering betydet at at par lampesteder udenfor de udgange der er sat op i lyssimuleringen, nu er blevet tændte. Det kan jeg se via mine ip-kameraer. Underligt at det kan ske, men kan jeg slukke dem igen remote? Har adgang til huet via en VPN, så jeg kan uden problemer tilgå netværket i DK.

Skal lige sige at jeg først er hjemme om ca. 5 måneder, så lidt træls at have 150W kørende uden grund i så lang tid :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Du har ikke tilfældigvis en maskine kørende hjemme som du kan RTD til? Så ville du kunne bruge ServiceView (den absolut nemmeste (hurtigste) løsning efter min mening).
Ellers er der IHCremote appén. Men det virker kun alt afhængig af hvor gammel din IHC controller er. (HW6.1, HW6.2 og Seneste controller kan bruges). Det kræver så lige at du laver en portforward i din router, og muligvis (kan blive en showstopper), du skal ind i admin på IHC controlleren og tillade adgang udefra. 

Sidste mulighed - Få nogen til fysisk at slukke lyset. (5 mdr ude, så burde man have nogen med en nøgle der kan træde til i nødstilfælde, efter min mening. Men det er selvfølgelig nemt at være bagklog). 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok