Hop til indhold
  • 0

"Things" fil auto opret med IHC binding


Szafranski
 Share

Spørgsmål

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
4 timer siden, Szafranski skrev:

Er lige begyndt på Openhab og undre mig over en ting.

Jeg vil gerne kunne stemmestyre det hele via Google Home og når jeg tilknytter IHC bindingen, så opretter den selv alle "Things" Men laver den ikke en "Things" fil, som kan tilgås via fx. PuTTy?

 

Hvis du vil definere things manuelt, så skal du definer dem i samme configurations fil imellem {   } tegnene.

(Jeg sidder ikke lige hjemme og kan komme til min cfg, men kan vise dig det senere, hvis du har behov for det). 
 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
18 timer siden, Kandersen skrev:

Hvis du vil definere things manuelt, så skal du definer dem i samme configurations fil imellem {   } tegnene.

(Jeg sidder ikke lige hjemme og kan komme til min cfg, men kan vise dig det senere, hvis du har behov for det). 
 

Tror ikke jeg fik forklaret mig godt nok.

Hvis jeg selv manuelt vil oprette "things", så skal jeg lave en fil fx. home.things i PuTTy.

Men IHC bindingen har selv oprettet alle "things", men laver den ikke selv en fil med alle "Things"

Hvis jeg i PuTTy skriver "ls" for at se under mapper, så ligger der kun den jeg selv har lavet (home.things)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
34 minutter siden, Szafranski skrev:

Hvis jeg selv manuelt vil oprette "things", så skal jeg lave en fil fx. home.things i PuTTy.

Du kan godt bruge Putty, og så 'sudo nano ...' men jeg vil da anbefale du bruger en SSH klient, som fx WinScp https://winscp.net/eng/docs/lang:da (hvis du bruger en windows PC), eller lign. Så kan du logge ind på din Rpi,  og skulle gerne finde en fil struktur der hedder noget med /etc/openhab2/ [alle væsentlige mapper for openhab]
 

36 minutter siden, Szafranski skrev:

Men IHC bindingen har selv oprettet alle "things", men laver den ikke selv en fil med alle "Things"

Nej, det som bindingen opretter automatisk gemmes i openhab´s jonsondb. Det er noget skrald at have med at gøre, (efter min mening). 

 

38 minutter siden, Szafranski skrev:

Hvis jeg i PuTTy skriver "ls" for at se under mapper, så ligger der kun den jeg selv har lavet (home.things)

Hvilken mappe er du i, når du i putty skriver ls?

Som sagt, det er betydlig nemmere at bruge en SSH klient (Putty er en simpel terminal). Og så bruge en editor til at lave filerne manuelt. 
Du kan sagtens lade IHC bindingen selv lave de forskellige kanaler, og så bare lade være med at bruge den, mens du laver dine egne i en .things fil.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
28 minutter siden, Kandersen skrev:

Nej, det som bindingen opretter automatisk gemmes i openhab´s jonsondb. Det er noget skrald at have med at gøre, (efter min mening). 

Det var det svar jeg søgte og skal heller ikke rode med det. Men som ny undrede det mig bare, at jeg ikke kunne finde det.

 

29 minutter siden, Kandersen skrev:

Hvilken mappe er du i, når du i putty skriver ls?

Som sagt, det er betydlig nemmere at bruge en SSH klient (Putty er en simpel terminal). Og så bruge en editor til at lave filerne manuelt. 
Du kan sagtens lade IHC bindingen selv lave de forskellige kanaler, og så bare lade være med at bruge den, mens du laver dine egne i en .things fil.

 Jeg er i "Things" når jeg skriver ls, blot for at se hvilke filer der lå i mappen.

Men vil da lige prøve den SSH klient, det er noget omstændigt at bruge PuTTy., men det giver gode minder fra MS- Dos :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 minut siden, Szafranski skrev:

Men vil da lige prøve den SSH klient, det er noget omstændigt at bruge PuTTy., men det giver gode minder fra MS- Dos :-)

WinScp er som at bruge stifinderen i windows. Eneste det kræver er, at du logger ind på din Rpi (samme login som du også ville bruge i Putty). 

Du kan også lave en SAMBA mapping til din Rpi, så KAN du netop bruge stifinderen i Windows. (men personligt har jeg det bedst med WinScp. Den har også indbygget editor). 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok