Hop til indhold
  • 0

Alarm blok


Bjarne Sørensen
 Share

Spørgsmål

Jeg bruger 6.5.01. Visonic PowerMax og PowerMax+ Tyverialarm FB og har gjort det i mange år.

Men det irriterer mig at hver gang jeg har uploadet min projektfil efter andre ændringer så er PGM-indgangen ikke opdateret, alarmen står som tilkoblet selvom indgangen er ON.

Markerer jeg indgangen i serviceview og kipper den en gang så står blokken rigtigt som Fraboblet=ON.(Så laver jeg bare sluk-alt i huset ved den manøvre typisk lige i TV-tiden).

Nogle der ved hvad der skal ændres for at undgå dette.

Pir styring med konstant slukket.ifb

Powermax prob.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
På 5/2/2019 at 21:36 , TorbenSørensen skrev:

Du kan prøve om vedhæftede løser problemet, eller om der lige skal skrues lidt mere i funktionsblokken. :)

 

6.5.01.ifb

Tak Torben! 

Det virker ved upload nu. Resten vil jeg teste når familien ikke er hjemme :)

Hvad skulle rettes? Noget flag eller initianværdi eller hur?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
22 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Tak Torben! 

Det virker ved upload nu. Resten vil jeg teste når familien ikke er hjemme :)

Hvad skulle rettes? Noget flag eller initianværdi eller hur?

Der er fejl i fb. fra LK under powerup... De har lavet kommandoer til udgangene Alarm tilkoblet og Alarm frakoblet ens, ligemeget om PGM input er ON eller OFF ved powerup.

 

fejl i 6.5.01.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
23 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Cool, tak. Det er utroligt at de ikke har rettet det, men det kræver jo selvfølgelig at de får noget feedback.

Ja, det er en lidt dum fejl de har lavet dér. Det er så (desværre) absolut ikke den eneste funktionsblok, der er udgivet, hvor der ikke er helt styr på, hvad der egentlig sker ved powerup.

Fordelen ved IHC er jo så, at man selv har mulighed for at rette i funktionsblokkene eller lave dem selv. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja, der er lidt småfejl rundt omkring. Også i beskrivelsen i pdf filen til denne blok har de tegnet det så man skal bruge NC kontaktsættet på relæet, det skal man bare ikke da relæet altid er trukket når huset er i beboet efter den programmeringsvejledning til PowerMax alarmen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok