Hop til indhold
  • 1

Openhab2 og Google home svare ikke


DR6
 Share

Spørgsmål

Hej har openhab2 og Google home, efter cirka 7 dage så svare openhab2 ikke Google home, så når jeg siger noget til Google home svare den at den ikke har forbindelse til openhab.

Men kan sagtens stue ihc via openhab egen app.

Hvis jeg sletter forbindelsen til openhab2 i Google home app og forbinder den igen så virker det ca i en uge igen.

Nogle forslag til hvad det kan være galt ?

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
2 timer siden, DR6 skrev:

Hej har openhab2 og Google home, efter cirka 7 dage så svare openhab2 ikke Google home, så når jeg siger noget til Google home svare den at den ikke har forbindelse til openhab.

Men kan sagtens stue ihc via openhab egen app.

Hvis jeg sletter forbindelsen til openhab2 i Google home app og forbinder den igen så virker det ca i en uge igen.

Nogle forslag til hvad det kan være galt ?

Mit bud er at openhab netværk/server ikke kan finde din rpi. Har du fast IP på din RPI? Jeg mener open hab ringer hjem til din open hab installation via web socket men en fast IP adresse hjælper måske

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
32 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Mit bud er at openhab netværk/server ikke kan finde din rpi. Har du fast IP på din RPI? Jeg mener open hab ringer hjem til din open hab installation via web socket men en fast IP adresse hjælper måske

Ja den har fast ip.

og nej den var Offline ved openhab cloud.

Geninstallerede cloud service og den kom online 

 

Tak for hjælpen

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis din Rpi mister forbindelsen til Openhab cloud, så fremgår det af loggen. Eller du kan logge ind på myopenhab.org hvor du vil kunne se status (Online eller Offline). Det er to rigtige gode steder at kigge, når/hvis der er problemer. Loggen for generelle openhab problemer. myopenhab.org for problemer med openhab cloud.  

Når/hvis din openhab mister forbindelsen til openhab cloud, så burde den komme op af sig selv. Så vidt jeg ved, så forsøger den i det uendelige. Men det er muligt du skal have en nyere version af openhab. 2.3 eller 2.4. Begge version skaber selv forbindelse når de har mistet den på mine systemer. At du skal ud i og geninstallere openhab cloud, det virker ikke helt korrekt. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok