Hop til indhold

IHC Captain som fjernbetjening


Tom Withen
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg har installeret IHC captain på min Pi 3, fået permanent adgang gennem min router så jeg kan tilgå fra min mobil også når jeg ikke er hjemme.

Jeg bruger den mest til at sætte huset i "ude" tilstand , lave sluk-alt, starte hjemme simulering eller f.eks tænde for en udendørs stikkontakt når jeg går ude i haven. Vil også bruge den til at overvåge teknisk alarm fra min pumpebrønd og jordvarme anlæg.

Teknisk virker det super fint og enkelt at sætte op. Tak til Mikkel for godt arbejde (har sendt en lille donation;-)

For brugervenlighedens skyld kunne jeg dog godt tænke mig en lidt mere overskuelig fjernbetjening. Med det nuværende skal jeg "scrolle" rund mellem lokationer for at finde den input enhed der nu har konfigureret den funktion jeg leder efter (f.eks: "Tryk 6 tast 3 dioder" i entre"). Når jeg har fundet enheden skal jeg huske at det er knappen "nederst til højre" der har funktionen sluk-alt, hvis det er det jeg vil (se billede).

Det jeg har brug for er et mere simpelt oversigtsbillede hvor der kun er de funktioner og indikatorer som jeg oftest vil bruge remote. F.eks:
Sluk alt - on/off
Sluk kælder - on/off
Udendørs stik - on/off
Osv samt nogle indikatorer.

Er der nogen der har en god ide til hvordan jeg nemmest opnår dette?

En simpel løsning kunne være at oprette en ny lokation i IHC Visual, som altid ligger øverst og derunder oprette funktioner jeg har brug for. Men jeg skal stadigvæk huske hvilke funktioner der ligger under hver tryk.. (se andet billede) Kan man omdøbe tryk på en eller anden måde?

 

På forhånd tak for gode ideer!

Mvh Tom

 

2018-03-12_115107.jpg

2018-03-12_121529.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok