Hop til indhold
  • 0

Tænd - sluk og lysdæmpning


Tino Bay
 Share

Spørgsmål

16 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

for lige at være på den sikre side er det disse jeg skal bruge ?????ovre i installationfeltetprodukter - datalinie produkter - output - lampeudtagprodukter - datalinie produkter - dimmer - dimmer 2 tastprodukter - wireless produkter - input - 4 tast tryk ovre i funktionerfeltet1.1.02 puls kip on / off1.2.01a fortrådet simpel dimmerhvordan vil du så sætte dem samme ??????PS jeg er noob inden for dette og synes ikke der er ret meget hjælp at hente fra manualen, men det er nok bare at klø på

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

For at hjælpe bedst muligt, bør vi nok vide lidt mere om hvad du har installeret rent fysisk.Du har et rum, hvor du har et wireless tryk modul med 4 tryk, korrekt?Og så har du et lampe udtag? Er dette lampe udtag et wireless lampeudtag med dimmer, eller er det et godt gammeldags dumt lampeudtag, og så et trådet dimmer modul i tavlen?mvh.Jens M. Kofoed

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej tibaySom thomasbl skrev kan du bruge 1.1.02 til dit lampeudtagI denne FB kan du vælge om dit tryk på kontakten skal påvirke udgangen på 4 måder.Indgang tryk, påvirker udgangen uanset hvorlænge du trykker på kontaktenindgang "kort tryk" påvirker udgangen, hvis dit tryk er mindre end 1 sekund.Indgang "lang tryk >1sek." påvirker udgangen, hvis dit tryk er mellem 1 og 2 sekunder langtOg sidste indgang må du selv gætte B)Under indstillinger for udgangssignal kan du vælge om udgangen skal Kip, kort puls, lang puls, On eller Off.Denne FB kan du bruge må mange måder. Hvis det et af trykne på dit wireless tryk skal kunne betjene 2 forskellige funktioner. Kan trykket forbindes til "kort tryk" på en FB og "Lang tryk" på en anden FB. Så kan trykket betjene 2 forskellige FB'erHvis trykket blot skal betjene en lampe, kan du vælge om ét tryk skal tænde for lampe udtager, og et andet tryk skal slukke. Du kan også vælge at FB'en kipper lampe udtaget. Så behøver du kun at bruge ét tryk til dit lampeudtag i køkkenet.Du forbinder FB'en ved at trække et tryk fra din wireless tryk over på en af indgangene på FB. Trække udgangen på FB'en over til dit lampeudtag. Så skal du blot vælge hvilken funktion FB'en skal udføre.1.2.01.a Som er til trådet dimmer, her er det lidt på samme måde. Jeg kender ikke til en 250w dimmer. Så om den er konfigureret til at den ene indgang tænder og regulere, og den anden indgang slukker. Eller om 1 indgang tænder og regulere op, og den anden slukker og reguler ned ved jeg ikke. Men denne FB kan håndtere begge modeller. Du trækker trykket fra wireless moduler over på den indgang på FB som trykket skal styre. Og "udgang for touch" skal til tænd/reguler (touch) på din dimmer. "Udgang for sluk" skal til sluk/regulere ned.Det burde være det hele. Men er du i tvivl, så skriver du bare igen.Og hvis du får det til at virke, så er det da' rart at vide om hjælpen var okmed venlig hilsenJens M. Kofoed

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Jensnu synes jeg at jeg har gjort som du har beskrevet, jeg har vedhæftet en fil hvor jeg har lavet programmet men der et eller andet med dimmeren,håber du gider kigge på det ;) [file name=lysd_mpning_k_kken.vis size=56226]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/lysd_mpning_k_kken.vis[/file]

lysd_mpning_k_kken.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej tibayDen "Dimmer 2-tast betjent" blok du har valgt er til en wireless dimmer. Når du tager egenskaberne på blokken, har du ikke mulighed for at definere hvilke udgang dimmeren er trådet til.Hvis du indsætter "Dimmer 2-tast betjent" blokken fra Produkter - Datalinie produkter - Dimmer, så skulle du kunne få det til at virke.Med venlig hilsenJens M. Kofoed

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej JensJeg har lavet en brøler :( jeg har næsten fået det til at virke nu, det eneste jeg mangler er at jeg gerne vil have min øv.venstre kontakt til både at tænde og slukke og så betjene lysdæmpningen på de 2 nederste kontakter men jeg kan kun få den til at tænde, jeg kan slukke hvis jeg trykker hurtigt på dæmpning men jeg vil jo gerne tænde og slukke på samme kontakt.Ang. min brøler undskylder jeg mange gange ;) jeg havde glemt at trykke på programmeringsknappen på min dimmer.jeg har vehæftet det nye program men mangler lige at den kan slukke på samme kontakt.MvhTibay [file name=lysd_mpning_k_kken-ebf07587f7502feb177e2bb3f4452463.vis size=53231]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/lysd_mpning_k_kken-ebf07587f7502feb177e2bb3f4452463.vis[/file]

lysd_mpning_k_kken-ebf07587f7502feb177e2bb3f4452463.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg er lidt i tvivl om hvad du efterlyser.Du har i programmet 2 alm. lampeudtag samt 1 trådløs dimmer lampe udtag.Øverste tryk til venstre: KIP af Lampeudtag SpisebordØverste tryk til højre: KIP af lampeudtag køkkenNederste tryk til venstre: Tænd/regulere op af DimmerNederste tryk til højre: sluk/regulere ned af DimmerUmiddelbart i programmet mangler du blot at trække en forbindelse mellem Dimmerens "Lys indikering" og over til indgang "Lys indikering fra dimmer" i FB 1.2.04.a.Jeg har brugt 1 tast betjening af mine dimmer lampeudtag.Så tænder/slukker lampen ved et kort tryk, og regulere op/ned ved lang tryk. Alt sammen fra samme tryk.Vi skal lige være helt sikker på om din dimmer er et trådløst Lampeudtag med dimmer. Eller om din dimmer er en lille smal dimmer blok som sidder i tavlen ved siden af dine undgangsmoduler?

det eneste jeg mangler er at jeg gerne vil have min øv.venstre kontakt til både at tænde og slukke og så betjene lysdæmpningen på de 2 nederste kontakte
Er det et og samme lampeudtag?mvh.Jens
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Jenssom sagt det som jeg efterlyser erØ.tryk til venstre: KIP af Lampeudtag Spisebord tænd/slukØ.tryk til højre: KIP af lampeudtag køkken tænd/slukN.tryk til venstre: Tænd/regulere op af DimmerN.tryk til højre: sluk/regulere ned af Dimmerkan det ikke laves sådan ???? eller er det fordi man vælger at tænde og slukke på kontakten som man regulere med ????.min dimmer er en wireless universalenhed 250w unidim

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jamen, så har du selv svaret.På dimmere tænder og slukker man på samme klemme/trådløse forbindelse som man regulere med.Du skal ikke have en blok til lampeudtage selv og en blok til dimmer funktionen.Dit wireless lampeudtag, skal have konstant spænding på hele tiden. Ledningen til lampeudtaget må ikke komme fra et output modul, som du kan tænde og slukke for.Alt styring af lampeudtaget foregår via blokken til wireless lampeudtag dimmer. [img size=476]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/wireless.JPG Hvis du vil have en funktion på en knap hvor du enten kun kan tænde eller kun kan slukke, skal man bruge en blok med en scenarie udgang, fx. 1.1.03. Denne scenarie udgang trækkes til scenarie på dimmer blokken. Og så kan man definere en % sats for lys styrken.mvh.Jens

post-1568-13549256691647_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok