Hop til indhold
  • 0

Relæ styre spænding 230V AC / 24V DC relæ på en din skinne.


Martin G.
 Share

Spørgsmål

Hej 

 

Jeg havde tænkt mig at, en bevægelse sensor skulle styre et 230V AC/ 24V DC relæ

Så når der kommer 230V spænding fra bevægelse sensoren så slutter den 24V siden ,så jeg kunne lave en programmering over IHC til at tænde fx lys.

Kunne det lad sig gøre ?  og i så fald hvilken type relæ skulle der til? For at løse sådan projekt. : -)

 

Hilsen Martin G.

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
På 17/11/2017 at 20:57 , Martin G. skrev:

Hej 

 

Jeg havde tænkt mig at, en bevægelse sensor skulle styre et 230V AC/ 24V DC relæ

Så når der kommer 230V spænding fra bevægelse sensoren så slutter den 24V siden ,så jeg kunne lave en programmering over IHC til at tænde fx lys.

Kunne det lad sig gøre ?  og i så fald hvilken type relæ skulle der til? For at løse sådan projekt. : -)

 

Hilsen Martin G.

det du snakker om kan laves med en "normal" 230v 1sl modulkontaktor (https://www.wattoo.dk/schneider-electric-modulkontaktor-ict-25a-1-slutte-230v-3322078005?gclid=EAIaIQobChMIu_OX1Y7J1wIVrhbTCh1d5AopEAQYASABEgIPgfD_BwE) til dinskinne hvor du kører 24v gennem kontaktsættet på kontaktoren

 

Mvh Bjqrn

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Bjqrn :

Jeg får fat i sådan et relæ i morgen til mit IHC.

Jeg tænker at sætte Nul til A1 og fase til 1?, så når der kommer fase til A1 så ville den slutte A2 og 2

 

Jeg har sådan et Input 24 modulet 120B 1010 -  Input 24 V/24  - Hvordan skal svagstrømmen sættes til?

Fx 1 til A2(relæet) – 4 til 2(relæet)?

 

Hilsen Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Lige nu, Martin G. skrev:

Bjqrn :

Jeg får fat i sådan et relæ i morgen til mit IHC.

Jeg tænker at sætte Nul til A1 og fase til 1?, så når der kommer fase til A1 så ville den slutte A2 og 2

 

Jeg har sådan et Input 24 modulet 120B 1010 -  Input 24 V/24  - Hvordan skal svagstrømmen sættes til?

Fx 1 til A2(relæet) – 4 til 2(relæet)?

 

Hilsen Martin

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Henning Pedersen :

Hej Henning

Huha ja det kan jeg godt se nu , har modtaget relæet  nu og taget et billede af diagrammet

V230

 A1 - fx fase

A2 - Nul

--

V24 IHC Input 24/24

Relæ 1  - Input 24/24  - 1

Relæ 2 - Input 24/24  - 0V=

Tænker om det ikke var bedre?

Ja selvfølgelig  ved jeg godt, det med  fagmanden, men det er jo som du selv,  siger en forholdsvis simpel operation så,  mon ikke det kunne lad sig gøre   selv : -)

 

 

 

 

Relæ.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok