Hop til indhold
  • 0

IHC NET


Gimmer
 Share

Spørgsmål

hej 

Jeg har problemer med mit IHC Net omkring antenne signal ? :(

det startede med at jeg ville genstarte min IHC controller og da jeg gjorde dette slukkede mit IHC net(strømforsyning) jeg har nu skiftede den til en ny strømforsyning, uden held ?

men det mærkelige kommer hvis jeg sætter en ekstern strømforsyning på vil den, vil gerne sende signal til mit modem som så forsyner lejligheden med internet men ikke noget TV signal ?

er der nogen der kan hjælpe her ??

vh Gimmer

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Din IHC Controller og IHC net har normalt ikke noget tilfælles udover navnet. Men det kan selvfølgelig være at IHC NET strømforsyningen får strøm via en udgang på et af dine 230V output moduler, og så er problemet nok mere at IHC Net strømforsyningen ikke er tændt.

Hvorfor dit internet modem er ramt, ved jeg ikke, for normalt skal signalet splittes før IHC Net antenne forstærkeren. Men igen kan det være at din splitter eller modem forsynes via en udgang på et af dine 230V output moduler, og igen kan det være at udgangen er gået off i forbindelse med din genstart af IHC controlleren.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars

tak for dit svar, men strømforsyningen får strøm der er 220 volt på og den giver 12 volt ud ? så kan det være antenne modulet der er defekt ?

idet det kun vil vel tage mod strøm fra ekstern adapter og ikke fra IHC strøm forsyningen. selv om det er meget mærkeligt for den sender signal videre til vore modem som så laver internet til lejligheden....

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
19 timer siden, Gimmer skrev:

idet det kun vil vel tage mod strøm fra ekstern adapter og ikke fra IHC strøm forsyningen. selv om det er meget mærkeligt for den sender signal videre til vore modem som så laver internet til lejligheden....

Som jeg skrev tidligere, så tvivler jeg på at dit modem sidder efter din IHC antenne forstærker. Specielt de gamle antenne forstærker har ingen returvej, som dit internet modem kræver for at virke.

Mit bedste bud er fortsat at din fejl ligger før dit modem og IHC antenne forstærker, men det er svært at komme de nærmere uden at kende flere detaljer i din installation.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Umiddelbart er den bedste løsning at have en antennesplitter foran dit IHC-net antennemodul. Så har du ordenligt signal til dit modem, og er sikker på at returvejen virker.

Min er faring er også at der kan ligge en ca 50V spænding på antennestikket i dit modem eller TV og det er muligt at det forstyrrer dit antennemodul som de symptomer du nævner.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok