Hop til indhold

Dæmning af wireless udtag


Mcgiver
 Share

Recommended Posts

3 timer siden, Mcgiver skrev:

Hej :-)

wireless lampe udtag

Ville lige høre om der er andre , der har problemer med , man ikke kan dæmpe lyset til mere end ca 50%

har Osram 5,5 watt GU 10 dæmp bar pære 8 stk pr lampeudtag 

dæmper mere i step  0 50 100% , er der nogle der har samme problem

Vh

Flemming G

 

Hvilken version er lampeudtaget?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hejgiver..

Jeg kan kun sige.. Glem Osram Led dæmpbar.. de dur ikke!  og kan ikke styres ordentligt af de dæmpbare lampeudtag, heller ikke af version 2 .Jeg har selv haft samme problem..

Nøj hvor har jeg brugt lang tid på de lortepære

Desuden er levetiden nærmest skamfuld at snakke om..  Jeg købte Osram til helle hytten i håb om at jeg fik en pære af god kvalitet, i dæmpbar Led og har løbende skiftet dem alle ud med Philips dæmpbar led istedet

Jeg skal dertil sige, at du ikke må forvente at kunne hæve og dæmpe lyset ,sådan som man kan med en glødepære..  Du kommer til at gå i egenskaber og pille lidt ved minimums belysning,rampetider osv.. 

Grundlæggende set begynder en lysdiode at lyse ved en bestemt strøm ... Problemet er at styre den strøm i den lave ende af lysspekteret. Dertil har en dæmpbar pære en driver indbygget og det er her, at nogle fabrikanter er bedre end andre. Mit indtryk er helt klart at på nuværende tidspunkt er Phillips dem som levere de bedste pære..

Du har sikkert også oplevet,at foruden de ikke kan dæmpes særligt meget... Både kan finde på at blinke,eller slukke ved en forholdsvis lille dæmpning.. Eller også at der skal ret meget til før de tænder.. altså spektret for lysniveau/dæmpning er meget snævert..

Min anbefaling... skift til Philips.. og lad for guds skyld være at fristes for prisen på dæmpbar led fra ikea.. De er endnu værre

 

Mvh.Carsten

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Carsten - Philips laver en del LED pærer. Så hvis han skal have en chance, så er det nok bedre at fortælle præcis hvilken pære du anbefaler. Der er også nogle Philips pærer som ikke virker. Se bla på det link som Henning har lagt. 

Vi har nogle Ledon 4.3W dæmpbare GU10 i vores indgangsparti, og dem er jeg faktisk ret tilfreds med. De har en Ra værdi på 90.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok