Hop til indhold
  • 0

Defekt dimmer?


Madsstenger
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg har 3 dimmer. Den ene virker kun hvis jeg trykker på den gennemsigtige kontakt og den dermed lyser blå. Dog tænder lyset kun på et dæmpet niveau. Der kan ikke ændres på lysstyrke eller tændes og slukket via de normale kontakter/afbrydere. Eneste måde at tænde og slukke pågældende spot er ved at trykke på dimmer relæet. Er der nogen der kender en løsning?

Mvh

Mads 

file1.jpeg

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
1 time siden, Lars Jacobsen skrev:

Kunne tyde på en løs eller manglende (0)forbindelse.

Prøv om du kan betjene dimmerne via Serviceview for at finde ud af om det er software relateret eller HW (dimmer/fortrådning).

 

1 time siden, Thomas skrev:

Kan du heller ikke regulere når du holder den blå knap inde.hvis ikke er den defekt

Jo det virker. Var jeg ikke klar over. Har kunne regulere den op på fuld styrke ved at holde den inde. Men jeg kan kun slukke og tænde ved at trykke på den blå knap. Kan heller ikke regulere via app'en 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Madsstenger skrev:

jeg kan ikke betjene den via serviceview

Så skal der lige måles om der kommer 24V på klemmeren på dimmeren når udgangen aktiveres i serviceview. Kommer der styrestrøm til dimmeren uden at den reagerer, skal den skiftes. Overvej KRAFTIGT at skifte den til en wireless Ø80 ver2.xx for bedre styring og tilbagemelding til programmet (FB'en).

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok